כל בעל עסק חייב אתר
בטרם נדון ביתרונות הרבים שיש בתחום של קידום אתרים דווקא בגוגל, זה הזמן לומר שכיום כל עסק פשוט חייב אתר באינטרנט. לא לפרסם עסק או שירותים באינטרנט (בין אם מדובר בעסק גדול, קטן או בינוני) דומה ללא לחפש ספר שזה עתה יצא לאור ברשתות הספרים הגדולות. כי בינינו, היום כאשר רוצים לחפש מעצב פנים, שירותי תרגום או חנות מתנות לא מחכים לשעת הפרסומים ברדיו או בטלוויזיה, וגם לא רצים למטה לקנות עיתון של היום...לפני כל אלו (שכבודם במקומם מונח) נגשים למחשב, מתחברים לאינטרנט ומקליקים מילה או שניים כדי למצוא את סוג השירותים שאנו מחפשים.
למה קידום אתריםבגוגל?
אוקיי, ניחא, אז כולם יודעים שפונים לאינטרנט, אבל למה דווקא קידום אתריםבגוגל? האם אין עוד מנועי חיפוש בשוק שמאפשרים חיפוש של עסקים שונים ושירותים מגוונים אחריהם אנו תרים?
ובכן...אהה....כן, זה נכון, אבל עם כל הכבוד לתחרות החופשית ולזרימת האינפורמציה החופשית המתחוללת כיום ללא חסמים או מגבלות, עדיין לא נולדה חיה כמו גוגל. ככל הנראה המעמד הכביר של גוגל והעליונות שלה כמנוע חיפוש באינטרנט, לא עומד להשתנות בקרוב. גוגל הוא המקום אליו פונים מיליונים מדי יום ביומו כדי למצוא עסקים, אינפורמציה ועוד סוגי שירותים.
תשכחו מ"עשה זאת בעצמך"
וכעת עולה השאלה, מה כל כך מיוחד בתחום של קידום אתרים בגוגל, למה אי אפשר פשוט לנקוט בגישה הכל כך נפוצה כיום של "עשה זאת בעצמך"? התשובה היא שמהקלות שבלהיות גולש של גוגל (שמכאן הגדולה של גוגל)לא משתמע שקל כל כך להיות בצד השני, קרי בצד שמפעיל את האתרים וגורם להם להיות רלוונטיים בגוגל.
כאשר אני אומר רלוונטי, אני מתכוון שבראש ובראשונה, בתחום של קידום בגוגל, צריך לדאוג להופיע ראשון במנוע החיפוש. כלומר שהעסק שלך יופיע בין הראשונים בדף התוצאות הראשון של גוגל. מחקרים רבים מראים , כי רוב הגולשים לא טורחים לקרוא את דף התוצאות השני ובוודאי לא השלישי שמופיע בגוגל, ורק היסודיים ממש מגיעים לתחתית העמוד הראשון.
מקום ראשון זה לא מספיק
אך לא מספיק להיות ראשון בעמוד מספר אחת של תוצאות החיפוש של הגולש הגוגליאני, חשוב להיות ראשון לטווח ארוך, כלומר לא לתת לרייטינג של הדף לצנוח כעבור מספר שבועות. זוהי חכמה נוספת שרק מי שמתמחה בתחום של קידום בגוגל יודע לעשות...איך אומרים אל תנסו את זה בבית, פשוט חבל על הזמן שלכם, תורה שלמה עומדת מאחורי איך להיות מקום ראשון לטווח ארוך בגוגל.
תורה שלמה על רגל אחת
רק כדי לסבר את האוזן, כאשר אני אומר תורה שלמה בתחום של קידום אתרים בגוגל, אני מתכוון לבניית אתר, הפיכתו לאטרקטיבי עבוד הגולש, מילואו בתוכן ענייני אך מעניין, הוספת באנרים, שימוש במילות מפתח, עדכון מילות מפתח, ועוד ועוד סודות מקצוע שרק המומחים של קידום בגוגל יודעים. אל תטעו, תחום של קידום בגוגל הוא תחום שלומדים כשם שלומדים תחומי טכנולוגיה אחרים. פרט ללמודים צריך גם ניסיון פרקטי וחוש לאינטרנט, על מנת לקדם את האתר של העסק שלך לטווח ארוך.