הסודות מאחורי המדפים – ביגוד והנעלה, למה זה עולה לנו ככה ?
יובל לובנשטיין
נראה כאילו ישנה יד נעלמה, אשר מכוונת ומסדרת את מחירי הבגדים בישראל. למה אנו צריכים לשלם כל כך הרבה כסף על חולצה מכופתרת למשל ? האם ישנה סיבה ?
אומנם חנויות האופנה סבלו מחורף קשה, עקב החורף החם, אך למה אנו הצרכנים צריכים לסבול וכול כך מהר ?
מדוע עולה חולצה מכופתרת באיכות בינונית מחיר של 200 ₪, היש סיבה שאנו הצרכנים נשלם סכומים כאלה ?
מדוע לשלם עבור פריט שעלותו במקרה הטוב 10-12 $ בנמל היציאה בסין סכומים כאלה ?
שער החליפין הנמוך בתוספת מיסים והובלה מביאה את שער דולר היבוא לערך הנמוך מ- 5 שקלים בלבדלדולר אחד. במילים אחרות עלות של מוצר בגובה של 12 דולר מגיע ללא יותר מ 60 ₪ לפריט בישראל– וזה שהפריט הוא איכותי ומוקפד.
האם יש לנו חלופה אחרת ?
האמת שכן !
ישנם היום אתרים אשר דרכם אתם יכולים להזמין מותגים בינלאומיים של פרטי ביגוד דרך האינטרנט.
אומנם דרך טיפה לא שגרתית אך דרך אשר אתם יכולים לחסוך סכומי כסף אדירים לפעמים חסכון של 70% על מותגים.
לדוגמא מותג nautica לכל הדעות מותג מוכר ואיכותי.
ניתן להיכנס לאתר החברה ולהזמין דרך האינטרנט מוצרים, אותם יש לשלוח לקרוב משפחה או מכר שחיי בארצות הברית ולדאוג שהם ישלחו לישראל בדרך כזו או אחרת.
שיעור החיסכון הוא אדיר ולא נתפס.
מוצרים שעלותם בחנות בישראל ללא מבצעים, "ברגיל" מוצעים בכ- 399 ₪, ניתן להזמין אותם במחיר של 99-149 ₪.
אומנם דרך קצת מסובכת, אך בהחלט אלטרנטיבה למחירים הגבוהים בישראל.
דרך אחרת היא פשוט לא לקנות הרבה מוצרים בתחילת העונה, אולי פריט אחד או שניים, בשביל מצב הרוח וההתחדשות ולדחות את הקניות למבצעי סוף העונה.
מי אמר שצרכנות זה עיסוק קל ? יש צורך בהרבה אורך רוח וסבלנות ולמי שיש את זה יכול להרוויח ובגדול.
העיקרון הוא להתמיד ולייצר כל הזמן חלופות שונות, אשר דווקא בעולמנו "המרושת" רק גדלות כל יום יותר ויותר.