חפש מאמרים:
שלום אורח
27.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם העיצוב, הופך את המוצר ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות08/04/2011906 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים –האם העיצוב הופך את המוצר ?

יובל לובנשטיין

בשנים האחרונות ואולי במיוחד לאור כניסת המותגים הפרטיים של רשתות השיווק, אנו עדים לפריחה אדירה בתחום.

כולם לפתע נזכרו שיש למוצר גם אריזה וחשוב להיות עכשווי ואופנתי.

המותגים הפרטיים הביאו לידי ביטוי באריזות את ערכי המותג שלהם, הרבה מעבר ללגו ולשם, כמו לדוגמא, שקיפות.

הדבר בא לידי ביטוי בכיתוב ברור יותר על גבי האריזה, משקל, משך ההכנה, רכיבים, ערכים תזונתיים, הוראות הכנה ולעיתים גם שקיפות פיסית של האריזה, שמטרתה לחזק את ערכי המותג.

ניתן לראות היום שלל מוצרי פסטה באריזות יפות ומדהימות, אשר לרגע מאפילות על המותגים הישנים והמוכרים.

גם תחום הקטניות לא סובל ולהפך – הוא זוכה לעדנה כפולה ומכופלת, כמו שילוב זרועות אדיר בין בריאות ועיצוב – אכן נוסחה מנצחת.

על מנת לא להישאר "מאחור" יצאו גם מותגי הביניים בשינוי אריזות, כאשר דווקא הגדולים מגלים, יתר "כבוד" לאריזה הישנה וממטעים לשנותה בקלות.

ניתן לראות את המהפכה בתחום, דווקא כשמתבוננים במותגי יבוא, אשר שם מידת השינוי היא קטנה ואם היא קיימת, אזי היא נעשית בזהירות תוך הקפדה על המסורת ועל שינויים מינוריים באריזות המקור.

תחום חומרי הניקיון, הוא תחום מעניין בכל הקשור לפיתוח אריזות.

גם כאן האריזה משמשת כראש חץ מוביל בכל הקשור לדימוי המותג.

קחו למשל את תחום התרסיסים למיניהם.

ידית האחיזה של חלק מחומרי הניקוי, מזכירה די במדויק ידית אחיזה של רובה אוטומטי, ההדק גם הוא קיים, זווית או נטיית הבקבוק מזכירה מצב של היכון – בקיצור מוכנים לקרב על החיידק או על השומן והאבנית.

הכול משדר מוכנות, קרביות ומוכנות למלחמה.

מנגד במדף סמוך, ניתן לראות את נייר הטישו, באריזה רכה ומלטפת, בצבעי פסטל נעימים ומשרים רוגע.

אכן מה שקורה בישראל על המדף זו חגיגה אמיתי לתחום מעצבי המוצר, אולם יש לזכור ולהבין שבעתיד גם רשתות המזון לא ישנו את האריזות שלהן השכם והערב מהטעם, שגם המוצרים שלהם או לפחות חלקם יהפכו למותגים בפני עצמם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111398 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111289 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111192 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111412 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111377 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111403 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111505 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214745 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204829 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205707 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194315 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193525 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193630 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183054 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica