הסודות מאחורי המדפים – הייתכן שכל המלאי של הרשתות בכלל לא על חשבונן ?
יובל לובנשטיין
האם גם לכם יוצא לשאול, מאיפה יש לרשתות כל כך הרבה כסף לקנות את כל המלאי שלהן ?
במיוחד אחרי ביקור ברשת שכל מדפיה עמוסים סחורה, האם לא יצא לכם לתהות מאיפה יש להם כול כך הרבה כסף ?
אז זהו שבכלל לא צריך הרבה כסף בשביל למלא את המדפים בחנות חדשה.
מי שלמעשה ממלא את המקום בסחורה הם הספקים, אשר מעניקים אשראי (המכונה, אשראי ספקים) לפרק זמן ממוצע של כ-45 יום. בפרק זמן זה אמורה להימכר כל הסחורה בחנות, דבר שיאפשר לבעליו להזמין סחורה נוספת.
במילים אחרות את הדלק להתנעה הראשונה, מעניקים הספקים (כמובן על חשבוננו, מאחר וזה מתומחר בעלות המוצר) ולאחר מכן, באחריות החנות להיות מספיק אטרקטיבית וליצור ביקושים כאלה, שהפדיון שלה יאפשר כיסוי הוצאות כולל רכישת סחורה נוספת וכמובן רווח לבעלים.
הרשתות שואפות כמובן להגיע למצב של ריווחי מימון, כלומר להגיע למצב שאשראי הספקים, יהיה גבוה מהאשראי אשר הן מעניקות בכרטיסי האשראי שלהן+ מימון המלאי.
על מנת להגיע למצב כזה, הן דוחקות ללא הפסק בספקים לתת להן אשראי ארוך יותר, עושות מאמצים למכור את הסחורה כמה שיותר מהר וכך להרוויח מהפערים, אכן בנק אדיר לכל דבר ועניין.
בנוסף מקובל להעניק לכל חנות חדשה שנפתחת אשראי מיוחד מעבר לאשראי הרגיל, שמגיע בסה"כ לידי 120-150 יום.
הקמת חנות, כרוכה בלא מעט הוצאות וכמובן נטילת סיכון, אולם דווקא חלק המילוי, הוא החלק היותר פשוט בכל הסיפור.