איך מבצעים קניות בהודו ? ארגון וניהול זמן זה שם המשחק
בפרק זה ברצוני לתרום לכם מניסיוני בארגון וניהול קניות בהודו.
מדובר על לפני כ-10 שנים,במהלך עבודתי כסמנכ"ל סחר בהום סנטר,בקשתי לעבות את פעילות טקסטיל הבית וכלי בית של הרשת.
בהעדר ארגון קניות או משרד קניות שם,נאלצתי להקים "אד-הוק" פעילות אשר תתמוך ברשת.
הרעיון לארגן דבר שכזה עלה לי בעת סיור שערכתי ברשת האמריקאית
LOEWS שהיא המקבילה לרשת HOME DEPOT ,הרשת המובילה בעולם בתחום "עשה זאת בעצמך" אלא שהראשונה דומה יותר להום סנטר,בשל פנייתה לכיוון האישה עם מגוון מרשים של טקסטיל וכלי בית.
"בלואס" ראיתי מגוון רחב של מוצרים מהודו –ומשם ערכתי תחקיר עד שהגעתי לאיש הקשר שלהם בהודו.
יצרתי קשר עם הבחור והזמנתי אותו לביקור ברשת בארץ.
הבחור ערך סיור ברשת,התרשם מהמגוון ומהמחירים,הגדרנו במשותף את משך הזמן בהודו כ- 4 ימי עבודה,מה המגוון המבוקש,יכולת מוכחת של הספק בתחום היצוא,יכולת לעבוד עם ברקוד,מחשב ויכולות אריזה.
כמו כן התבקש הבחור להציג בפנינו כמה שיותר ספקים על מנת שנוכל למלא את זמן הביקור ולעבור על מגוון של קטגוריות –טקסטיל בית,כלי בית ממתכת,כלי עבודה רכב וגינון.
ארגון הביקור נערך באופן יוצא דופן לטובה – ארגון שטרם ראיתי כמותו.
הבחור שכר,במלון בה התאכסנו שני אולמות ענקיים כ- 300 מ"ר כל אולם,כאשר שני האולמות היו אחד מול השני ובתווך שכר שף מהמלון ובו אוכל חם.
בפועל העסק עבד במתכונת הבאה.
כאשר בחנתי את המוצרים באולם הראשון (מאות מוצרים מעשרות ספקים שונים,לפי קטגוריה),באולם השני סידרו עשרות ספקים מכל הודו
את הפריטים הבאים וכך זה חזר חלילה.
בעת בחינת המוצרים באולם השני פרקו עשרות ספקים מכל הודו סחורה באולם הראשון.
מיותר לציין,ההספק היה מדהים,יכולתי לבחון ולהתרשם מכמות אדירה של ספקים שונים מעל 100 ב- 4 ימי עבודה ולעלות לפחות 3 ק"ג במשקל.
מסתבר שזו דרך מקובלת בהודו,אשר בגלל גודלה העצום – ובהעדר תערוכה מתאימה,אין אפשרות מעשית לקניין לבחון מגוון רחב של מוצרים,אלא בדרך של ריכוז תצוגות וריכוז מאמץ משותף.