כבר נאמר זה מכבר כי תוכן הוא המלך החדש באינטרנט ומרבית בעלי האתרים כבר הפנימו את העובדה כי תוכן עוזר לתהליך קידום של כל אתר אינטרנט, אבל איך בדיוק זה עובד? תוכן באינטרנט תורם לקידום אתרים בדרכים רבות בעת ובעונה אחת וזה מה שהופך אותו לכל כך מהותי בכל הקשור לתהליך קידום אתרים. אם ברור מעל לכל ספק כי קידום האתר מושפע מכמות הקישורים הנכנסים אליו ומאיכותם, מהדינאמיות של האתר, מכמות התוכן בו ומאיכותו הרי שתוכן מקורי איכותי תורם לכל המשתנים האלו בעת ובעונה אחת.
- קישורים נכנסים
אחד המשתנים הידועים כמשפיעים על מיקומו של האתר הוא מספר הקישורים המובילים אליו מאתרים אחרים. לכן, טבעי כי כל תהליך קידום אתרים נועד בראש ובראשונה להעלות את מספר הקישורים לאתר שלנו. אתרי שותפים, החלפות קישורים וטכניקות נוספות משרתות את המטרה הזאת אך תוכן משרת אותה יותר מכל. פרסום תוכן מקורי באתרי מאמרים חיצוניים, בפורומים מקצועיים ובבלוגים מקצועיים תוך הפניה לאתר שלנו הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג קידום יעיל ואפקטיבי. בגלל תדירות העדכון של אותם אתרים, כמות התוכן האינסופית והפופולאריות שהם צוברים קישורים נכנסים מאתרים כאלו הם לבטח קישורים איכותיים ואפקטיביים יותר מקישורים אחרים.
- דינאמיות
אתרים דינאמיים נחשבים לאתרים איכותיים יותר וזה בדיוק מה שמחפש גוגל. אתר דינאמי המוסיף תכנים בתדירות גבוהה הוא אתר איכותי ומקודם. תוכן במקרה זה משיג קידום של האתר בדרך נוספת- לא רק שהוא מכיל תוכן רב אלא הוא הופך את האתר לאתר דינאמי וזוכה לקפיצה נוספת. דינאמיות של האתר תורמת לתהליך קידום גם מאחר והיא מושכת תנועת גולשים חוזרת ובכך תורמת לפופולאריות של האתר.
- מילות מפתח
כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לא מסתכמת ביצירת תוכן מקורי בלבד, אלא מקפידה לשלב את מילות החיפוש הרלוונטיות שנבחרו בקפידה בתוך המאמר, בצפיפות גבוהה ובפריסה אחידה. זהו המפתח בכל קידום של אתר אינטרנט- הרי מטרתנו היא כי הגולשים המקלידים את מילות החיפוש הרלוונטיות ימצאו אותנו וזה יקרה רק אם האתר שלנו יכיל את אותן מילות מפתח פעמים רבות.