|
|
|
|
|
היכן ניתן ללמוד להיות קופירייטר?
|
|
|
תחום הפרסום הוא תחום המכיל תפקידים שונים וחשובים, אך הבסיסי והמהותי ביותר מביניהם הוא הקופירייטר. תפקידו של קופירייטר הוא להגות את הרעיונות של קמפיינים פרסומיים אשר יגיעו, בסופו של דבר, אל הטלוויזיה, העיתונות, שלטי החוצות או שלטי הפרסום על גבי האוטובוסים ברחבי העיר. כמו כל מקצוע אחר, ניתן ללמוד להיות קופירייטר במבחר בתי ספר ברחבי הארץ, בין אם במכללות ובין אם בבתי ספר פרטיים. לפניכם סקירה קצרה של בתי ספר אלו.
מכללות בהן ניתן ללמוד להיות קופירייטר
- תילתן - המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית, אשר ממוקמת בחיפה, מציעה לימודי קופירייטינג הכוללים כתיבה יצירתית ושליטה בשפה העברית. סטודנט המבקש ללמוד במכללה זו, מקבל אפשרות להיות קופירייטר מתחיל, באמצעות עבודה מעשית נרחבת.
- חשיפה - בית הספר לאומנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה מציע לימודי קופירייטינג בשעות הערב. בית הספר מהווה יתרון עבור סטודנט המבקש להיות קופירייטר, מאחר והוא שם דגש על פרסום אינטראקטיבי ותוכן שיווקי.
- מדיסון - המכללה מציעה לימודי רעיונאות וקופירייטינג מקיפים, החל מתכנון מסע פרסום ועד לצילומי פרסומת. באמצעות הלימודים במכללה ניתן לקבל ניסיון של קופירייטר מתחיל, מאחר והיא שמה דגש על התנסות מעשית בתנאים הדומים לאלו של ה"עולם האמיתי"
- ACC - המכללה לתקשורת ולפרסום מציעה לימודי קופירייטינג אינטנסיביים, המורכבים מיחידות המלמדות נושאים שונים בתחום, כגון המדיה המודפסת, רדיו, אינטרנט ותסריטאות. הלימודים במכללה מאפשרים לסטודנט להיות קופירייטר מתחיל, באמצעות התנסות מעשית מול לקוחות אמיתיים.
בתי ספר פרטיים בהם ניתן ללמוד להיות קופירייטר
- הבצפר - בית הספר של חברות הפרסום מציע לימודי קופירייטינג נרחבים ומקיפים. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שמציע בית ספר זה הוא שסטודנט המבקש להיות קופירייטר, זוכה לצבור, החל מהיום הראשון ללימודים, ניסיון מעשי מול דמויות מפתח בתחום הפרסום.
- עבודי קריאייטיב - בית הספר לפרסום מציע לימודי קופירייטינג המורכבים מסדנאות מדיה שונות לצד הרצאות בנושאים שונים בתחום הפרסום. בית הספר מאפשר לסטודנט המבקש להיות קופירייטר לבצע פרזנטציות מול אנשי מפתח בתחום, להכין תיק עבודות ולצבור ניסיון מעשי.
- הים הגדול - בית הספר ללימודי קופירייטינג מציע לימודים מקיפים בתחום הפרסום הכוללים, בין
היתר, כתיבת סלוגנים, יצירת פרסומות לטלוויזיה ולרדיו וכתיבת פרופיל חברה. הלימודים בבית הספר מאפשרים התנסות מעשית בתחום ועל כן יכולים להיות בעלי ערך עבור קופירייטר מתחיל.
קופירייטר טוב הוא כזה אשר למד את התחום ומכיר אותו באופן מעשי
מעבר ללימודים השונים, קיימת חשיבות רבה לניסיון ולוותק של קופירייטר. ככל שקופירייטר השתפשף בתחום, הגה מספר רב של קמפיינים פרסומיים וקיבל הערות על מלאכתו, כך הוא נעשה טוב ובקיא יותר בתחום בו הוא עובד. כמו במקצועות רבים אחרים, האימון והניסיון המעשי הם שמשפיעים על טיב העבודה. לכן, לא ניתן להיות קופירייטר טוב ומצליח בן לילה ויש להשתפשף ולצבור ניסיון בהדרגה.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת איי וי טקסט
בשנים האחרונות רשת האינטרנט מקבלת חשיבות עצומה בכל הקשור לפרסום חברות ובתי עסק. אופציות הפרסום המרובות המתאפשרות על ידי המרחב הווירטואלי, הכוללות בין היתר פרסומות באנר, פרסומות קופצות (פופ- אפ) או אפילו פרסום בלוחות הפרסום השונים, תורמות באופן ניכר לכל חברה המבקשת לפרסם את מרכולתה לציבור הגולשים. בד בבד עם התפתחות אמצעי הפרסום, גדלה החשיבות של כתיבת תוכן באתרי האינטרנט.
|
כתיבה שיווקית היא אחד הכלים העיקריים לפרסום מוצרים ושירותים על ידי החברות השונות במשק. קיים מגוון רחב היקף של אמצעים פרסומיים, ומשום כך קיימים סוגים שונים של כתיבה שיווקית, בהתאם לאמצעי המדיה השונים. גם רשת האינטרנט, אשר התפתחה באופן ניכר בשנים האחרונות, מכילה אתרים רבים העושים שימוש מהותי בכתיבה שיווקית. עם זאת, כמו שלא כל מוצר מתאים לכל אחד, כך גם כתיבה שיווקית באינטרנט הנה שונה מכתיבה שיווקית המופיעה באמצעי מדיה אחרים.
|
במציאות המודרנית של היום, קיימים אמצעים פרסומיים רבים ומגוונים המבקשים לתפוס את עיניהם של לקוחות פוטנציאליים. אמצעים אלו כוללים, בין היתר, פרסומות על גבי לוחות מודעות, פרסומות על גבי אוטובוסים, שלטי חוצות גדולים וקטנים, שלטי ניאון, פרסומות בטלוויזיה בין תוכנית לתוכנית, פרסומות באנרים באתרי אינטרנט ופרסומות קופצות ביציאה מאתרים אלו.
|
אתרי אינטרנט מהווים את אחד הכלים העיקריים לפרסום בתי עסק וחברות למיניהם, בייחוד במציאות המודרנית של היום. אמנם אתר אינטרנט נבנה ומורכב באמצעות מספר אנשי מקצוע מתחומים שונים, כמו מתכנתים ומעצבים אך הצטרפותו של קופירייטר לצוות ההקמה של האתר ובהמשך דרכו היא בעלת חשיבות עצומה. הסיבה העיקרית לכך היא שבאמצעותו של קופירייטר נקבע הקשר בין אתר האינטרנט לבין הגולשים הנכנסים אליו, המהווים לקוחות פוטנציאליים.
|
בשנים האחרונות נחשפנו לבאזז גדול מסביב למקצוע חדש, שנדמה שהפך לנחשק ומבוקש מאוד. המקצוע האמור הינו כמובן קופירייטר, ונדמה שמאז שנות התשעים המקצוע הולך והופך לנפוץ יותר, ובה בעת - לנחשק יותר. הסיבה לפופולאריות הרבה של מקצוע קופירייטר היא שמדובר בתחום שנוגע בתעשיות זוהרות, עדכניות ובדרך כלל - מכניסות היטב. קופירייטר הינו איש מקצוע, המתמחה בעולם המכירות הנחשק, זאת מבלי "ללכלך את הידיים" בעבודת שטח קשה.
|
דמה שבשנים האחרונות יותר ויותר אמהות מפללות שהבן שלהם יהיה קופירייטר, ולא בכדי. אם בעבר כל אמא יהודייה מן השורה פיללה לבן ארכיטקט, עורך דין או רופא, הרי שכיום הכסף הגדול וההכרה נמצאים במקומות אחרים לגמרי - עולם הפרסום למשל. קופירייטר כיום נחשב לאחד העיסוקים המכובדים והמוערכים ביותר בשוק, שלא לדבר על השכר של קופירייטר בכיר, שיכול להיות מכובד ביותר. אם אתה קופירייטר צעיר, העושה את צעדייך הראשונים בתחום, ניסחנו בדיוק עבורך מדריך מקוצר עם טיפים חשובים שיעשו אותך קופירייטר טוב יותר.
|
כבר נאמר זה מכבר כי תוכן הוא המלך החדש באינטרנט ומרבית בעלי האתרים כבר הפנימו את העובדה כי תוכן עוזר לתהליך קידום של כל אתר אינטרנט, אבל איך בדיוק זה עובד? תוכן באינטרנט תורם לקידום אתרים בדרכים רבות בעת ובעונה אחת וזה מה שהופך אותו לכל כך מהותי בכל הקשור לתהליך קידום אתרים. אם ברור מעל לכל ספק כי קידום האתר מושפע מכמות הקישורים הנכנסים אליו ומאיכותם, מהדינאמיות של האתר, מכמות התוכן בו ומאיכותו הרי שתוכן מקורי איכותי תורם לכל המשתנים האלו בעת ובעונה אחת.
|
מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו
|
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.
|
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.
|
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.
|
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית
|
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל
|
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.
|
|
|
|
|