כתיבה שיווקית היא אחד הכלים העיקריים לפרסום מוצרים ושירותים על ידי החברות השונות במשק. קיים מגוון רחב היקף של אמצעים פרסומיים, ומשום כך קיימים סוגים שונים של כתיבה שיווקית, בהתאם לאמצעי המדיה השונים. גם רשת האינטרנט, אשר התפתחה באופן ניכר בשנים האחרונות, מכילה אתרים רבים העושים שימוש מהותי בכתיבה שיווקית. עם זאת, כמו שלא כל מוצר מתאים לכל אחד, כך גם כתיבה שיווקית באינטרנט הנה שונה מכתיבה שיווקית המופיעה באמצעי מדיה אחרים. מאחר ונעשה שימוש רב בכתיבה שיווקית באתרים השונים, רבים נוטים לבצע טעויות אשר יכולות להשפיע באופן ניכר על כניסתם של גולשים אל אתר האינטרנט. לפניכם סקירה קצרה של טעויות נפוצות המתבצעות בעת כתיבה שיווקית באתרי אינטרנט ודרכים בעזרתן ניתן להימנע מהן.
כתיבה שיווקית המתאפיינת בהארכת יתר ודחיית העיקר
ישנם בעלי אתרים רבים המבקשים להוכיח את המומחיות והידע הרבים שיש להם. עם זאת, לעיתים הדבר עלול לגרוע ממטרת הטקסט המקורית - למשוך את הגולש לקרוא בו. הגולש הממוצע אינו בעל סבלנות רבה וכאשר הוא מחפש מידע כלשהו, הוא מבקש להגיע אליו במהירות. לכן, כאשר גולש נתקל בטקסט ארוך מדי או בטקסט שאינו מגיע לעיקר, לרוב הוא יעבור לאתר אחר. כתיבה שיווקית מועילה היא כתיבה אשר מציינת רק את הפרטים החשובים וממקמת את העיקר בתחילת הטקסט. לכן, כדאי לעשות שימוש בכותרות משנה, אשר יכילו את עיקרה של כל פיסקה. דבר זה יועיל גם לגולשים הנוטים לרפרף על הטקסט ולא לקרוא אותו לעומקו.
כתיבה שיווקית הנוטה לקפוץ מנושא לנושא
לעיתים בעלי אתרי אינטרנט, אשר אין להם ניסיון בכתיבה שיווקית, נוטים לכלול בטקסטים נושאים רבים, דבר אשר עלול לחבל ברצף ההגיוני בין משפט למשפט. דבר זה קורה בדרך כלל כאשר מעתיקים משפטי מפתח מסוימים מאתרים מתחרים ומבקשים להרחיב עליהם. בנוסף לכך, טקסטים כאלו נוטים לחזרות מיותרות על אותם הדברים. כתיבה שיווקית טובה היא כתיבה אשר יש לה מתקדמת על פי רצף הגיוני של התחלה, אמצע וסוף. יש לזכור תמיד כי ברגע שגולשים אשר קוראים את הטקסט מאבדים את ההגיון בטקסט או קוראים את אותו המשפט בכמה ווריאציות, הם אינם ממשיכים לקרוא אלא עוברים לאתר אחר. לכן, בעת כתיבת התכנים באתר, יש לשים דגש במיוחד על בהירות וזרימת הטקסט.
כתיבה שיווקית אשר עושה שימוש יתר במחמאות
לעיתים נוטים כותבים להאדיר את הטקסט בסופרלטיבים על שירותי או מוצרי החברה. נטייה זו עלולה להעכיר כתיבה שיווקית אשר מטרתה לגרום לגולש להתעניין במוצר. זאת מאחר וגולש אשר קורא טקסט המכיל מחמאות רבות מדי, נוטה לחשוד בכותב ומרגיש כאילו מישהו מנסה לעבוד עליו ובעצם למכור לו מוצר לא טוב. לכן, כדאי לעצב את תכני אתר האינטרנט על ידי כתיבה שיווקית אשר מציינת מהם היתרונות האובייקטיבים של החברה ובמה היא עולה על מתחרותיה.
כתיבה שיווקית אשר עושה שימוש יתר בקלישאות או במונחים מקצועיים
שימוש יתר בקלישאות נדושות עלול אף הוא לגרום לגולש לעבור אל אתר אחר. כך גם לגבי שימוש במונחים מקצועיים, אותם מבינים רק אנשי מקצוע בתחום מסוים. כתיבה שיווקית טובה היא כזו אשר רואה לנגד עיניה תמיד את הגולש כלקוח פוטנציאלי. לכן, כדאי לזכור את נקודת מבטו של הגולש בעת כתיבה שיווקית, לכתוב בשפה שהוא מבין ולהימנע מביטויי לשון אשר עלולים להבריח אותו מהאתר.