פירוש המילה "אופטימיזציה" הוא הבאה למצב אופטימאלי ובכל הקשור לקידום אתרים אופטימיזציה של האתר היא הצעד החשוב ביותר בדרך למקום הראשון. מנועי החיפוש מציבים מספר דרישות שתכליתן היא לשפר את האתרים שרוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש, הדרישות, ברובן הגדול, הן הגיוניות למדי ועושות את האתר נוח יותר גם לגולש אנושי. אמנם חלק נכבד מהדרישות מצריך ידע טכני נרחב אבל כמה מהפרמטרים החשובים ביותר הם גם פשוטים לביצוע. יחד עם זאת, לאור סכומי הכסף הגדולים שמונחים על הכף מומלץ לבקש ממקדם אתרים מקצועי לעשות את העבודה. מה בעצם אמורים לעשות? על חלק מהפעולות החשובות ביותר בכתבה הבאה:
מקדם אתרים יצור "שונות" בין דפי האתר
גוגל, כמו שאר מנועי החיפוש, מעוניין להציג בראש תוצאות החיפוש אתרים גדולים ומגוונים. אתרים חד גונים ומשעממים שהגולשים לא מוצאים בהם שום עניין לא יצליחו להתברג לתוצאות הראשונות מכיוון שמנוע החיפוש מעוניין להציג לגולשיו את האתרים הטובים ביותר, אבל חשוב לזכור שהתוצאות נקבעות על ידי אלוגריתם מורכב ולא על ידי בן אנוש, לכן במקרים רבים, גם אם האתר שלכם הוא מגוון ומרתק גוגל לא יציג אותו בגלל טעות באופן שבו הצגתם את עצמכם. איך יוצרים את השונות? כאן נכנס מקדם אתרים לתמונה, חשוב מאוד לקבוע לכל אחד מדפי האתר כותרת שונה ומקורית שעוסקת באופן כלשהו ב"ליבה" של האתר, אך לעולם לא חוזרת על עצמה. מלבד הכותרות חשוב מאוד להקפיד על שונות גם בשדה "תיאור הדף" ובכותרות הלשוניות
.
מקדם אתרים יעלה את הרלוונטיות לחיפוש
רלוונטיות היא המדד החשוב ביותר להצלחת החיפוש. למעשה, כאן נבחן תפקידו של מנוע החיפוש. ואיך נמדדת רלוונטיות? לרוב אתרים שרלוונטיים לחיפוש יכילו את המילה שהוקלדה כשאילתא מספר גדול של פעמים. המילה תופיע בכותרות, בכותרות המשנה, בטקסטים ובכותרות הלשוניות השונות. איך יודעים כמה פעמים בדיוק להכניס את מילת המפתח בכל עמוד? לרוב הדבר נעשה על בסיס חישובים מורכבים או באמצעות תוכנות שרוב האנשים אינם משתמשים בהם ולכן מומלץ לתת למקדם אתרים מקצועי "לחזק" את מילות המפתח.
כמובן שתפקידו של מקדם אתרים אינו מסתכם רק בביצוע הפעולות האלו והרשימה היא עוד ארוכה אבל אפשר לומר שאם תקפידו על ביצוע הפעולות בצורה טובה סיכויי האתר שלכם להתקדם ברשת יעלו פלאים.