המטרה שלכם בתור חברות ועסקים היא למכור כמה שיותר מוצרים לקהל היעד שלכם. לשם כך עליכם לא רק לספק את המוצרים האיכותיים ביותר (או זולים, יוקרתיים וכו' ע"פ קהל היעד) אלא בנוסף גם להשקיע בעיצוב שלו כחלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש. עיצוב מוצר מוצלח מעצים את חוויית המשתמש, תורם ליצירת הקונספט הנדרש אותו מעוניינים ליצור מנהלי החברה ומפתחי המוצר ובסופו של דבר משרת את הפונקציונאליות שלו.
החשיבות של עיצוב מוצר מבחינה שיווקית
מדהים לגלות כיצד בתור לקוחות וצרכנים של מוצרים, אין אנו שמים לב באופן מודע כיצד נלקחה מאיתנו, כביכול, הבחירה החופשית בנוגע למוצר שאותו אנו רוצים לרכוש, כך שלמעשה כיוונו אותנו מראש לרכישת המוצר הספציפי שבחרנו. עיצוב מוצר הוא חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח המוצר שכן הוא מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה השיווקית שתלווה אותו לאורך כל הדרך לאחר ייצורו התעשייתי. עיצוב תעשייתי הוא הענף המקצועי אשר עוסק בעיצוב המוצר והוא זה שמוציא לאור את הקשר שבין הרעיון לפיתוח המוצר לבין מה שאנו רואים בפועל.
ובמה דברים אמורים?
ולמשל, יצרן מעוניין לייצור קו חדש של בקבוקי מים מינרלים שימכרו אך ורק בפאבים. לצורך העניין ההנחה היא שבקבוקים אלו יראו יוקרתיים יותר ואריזתם תראה שונה לחלוטין מאריזת מים מינרלים לשיווק הכללי ברשתות השיווק. עיצוב מוצר מעין זה חייב לקחת בחשבון את תהליך הייצור שלו, אילו חומרים מתאימים לכך, צורת הבקבוק, עיצוב התווית והאריזה, הצבעים ותכנון צורה הנדסית מסוימת שתתאים גם לתהליך הייצור ולא תכביד עליו מבחינה מכאנית וטכנולוגית. לאורך כל שלבי התהליך המעצב התעשייתי לוקח בחשבון את התפקוד המצופה מהמוצר המיועד, הופך אותו לשמיש יותר ובו בזמן גם דואג לקונספט השיווקי שלו.
עיצוב מוצר שמבוצע ע"י מעצב תעשייתי מקצועי יכלול תמיד תרשימים מקדימים, הדמיות מתקדמות, פירוט טכני ואף יצירת מודלים תלת ממדיים מפורטים וברורים. בסופו של תהליך, עיצוב מוצרים שמבוצע בצורה מוצלחת יביא להתאמה מקסימאלית בין קהל היעד של המוצר לבין מה שהוא נועד לשרת.