ממשקי המיקומים באינטרנט דוגמת פורסקוור ופייסבוק פלייסס (שהושק לאחרונה גם בישראל), עדיין נחשבים ל"טעם נרכש" מצד הגולשים העושים בהם שימוש. עם זאת , מתחזקת ההבנה כי הקישור הנעשה באמצעותם בין האופליין לאונליין הינו רב בעוצמתו. שירות מבוסס המיקום SCVNGR, לקח זאת צעד אחדקדימה.
שירות מבוסס מיקום זה, מנסה להעמיק את חווית השימוש בממשקי מיקומים ומתבל אותה בעזרת משחקים שונים ואתגרים למשתמשיו. עד היום נוצרו כברכ-7,000 אתגרים, כשכל משתמש לקח בממוצע חלק בשישה מהם. האפקט השיווקי, שיווק אונליין,כמו שאתם בטח יכולים להבין, הוא חזק ביותר. סתם לדוגמא: 1 מ-3 משתמשים שלקחו חלק באתגרים הקשורים במסעדות שונות, חזר שוב לסעוד בהן.
את האתגרים והמשחקים יכולים ליצור המשתמשים עצמם ולהוסיף כל משחק אואתגר לרשימת הפעילויות של מקום מסוים אליו הם נוהגים להגיע. גם בתי העסק עצמם, יכולים ליצור בתשלום, אתגרים ומשחקים שיזכו את המנצחים בתגמול כלשהו.
כך למשל, לקוחות רשת מסעדת הגריל-בר Buffalo Wild Wings, יכלו להרוויח ניקוד על ידי הורדת האפליקציה שלהם באייפון והפעלות שונות שכללו את צילום המקום למשל, לצבור נקודות ולקבל הנחות ומשקאות קלים בחינם. לדבריו של מנהל המותג של הרשת, ג'רמי בורק, הקמפיין בשיתוף עם SCVNGR, גם הגדיל את נוכחותה של החברה אונליין וגם את נאמנותם של הלקוחות (שמאז תחילת הקמפיין אף משאירים טיפים נדיבים יותר, נתון חשוב שניתן אף לקשור גם אותו לנאמנות למותג).
והנתונים אכן מרשימים – 38 מיליון חשיפות ברשתות חברתיות, מתוכן 45%הועלו לפייסבוק ולטוויטר על ידי משתתפי האתגרים השונים, עמוד המותג הגיעל-4 מיליון לייקים ו-2000 שחקנים חדשים מדי יום.
ההצלחה של קמפיין זה ואחרים של SCVNGR, היא ההוכחה שלממשקי המיקומיםכוח רב כשההתמקדות היא בחווית הלקוח ולא בפעולה הטכנית של check-in. הקישורבין האונליין לאופליין נבנה סביב החוויה, המותאמת לסוג העסק וללקוחותיו , שמבטיחה את המשך נאמנותם למותג. השילוב שבין כיף, אונליין ואופליין, מחזק את המותג בשני העולמות ומוכיח כי השירותים מבוססי המיקום, בעזרת רעיונות יצירתיים, הםבעלי פוטנציאל רב להפוך לכלי מיתוג אדיר בממדיו.
הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של Frame Me , קרוסליין