|
|
|
|
|
למלא מעל ומעבר את מקומך העכשווי
|
|
|
שבת 27 פברואר 2010
התפתחות אישית
למלא מעל ומעבר את מקומך העכשווי
בספרו "המדע של להיות עשיר", כותב המחבר (וואלס, ד. וואטלס) כי האדם שהוא אך ורק עובד "מצוין", ממלא את מקומו עד ליכולת הגבוהה ביותר שלו ומרוצה מכל, הינו בעל ערך רב למעביד שלו ואין זה האינטרס של המעביד לקדם אותו. הוא שווה יותר במקום שהוא נמצא. אני מאמין שכך גם בחיים, אנחנו צריכים להוכיח להם שהגיע הזמן שלנו לקבל נעליים גדולות יותר בגלל שהנעליים הקודמות כבר קטנות מדי בשבילנו. איך אנחנו מוכיחים לחיים שאנחנו צריכים נעליים גדולות יותר?
אנחנו בוחרים למלא מעל ומעבר את מקומנו העכשווי! לא בשביל שייראו כמה אנחנו גדולים וטובים, לא בשביל להשתחצן, לא בשביל להרשים אנשים אחרים, אלא בשביל להוכיח לעצמנו שאין גבול לפוטנציאל שלנו שאנחנו כאן בשביל לטפס הכי גבוה שאפשר, בשביל להגיע לראש ההר, בשביל לגעת בפסגה של הפסגה, בשביל לנשום את האוויר הנקי ביותר ולראות את הנופים היפים ביותר שקיימים בעולם.
ועד שלא נוכיח לחיים שהנעליים הישנות כבר לוחצות כי הן כבר ממש קטנות עבורנו, לא נוכל לזכות בנעליים גדולות יותר וגם אם במקרה נזכה בנעליים שגדולות עלינו, אנחנו לא נרגיש בנוח או שאחרים ירגישו שאנחנו לא מתאימים לאותן נעליים גדולות. אין זה אומר שאנחנו צריכים למכור את נפשנו ולעבוד כמו חמורים מצאת החמה עד צאת הנשמה.
זה פשוט אומר שאנחנו צריכים להתמקד במה שאנחנו עושים בכל רגע ולהקדיש את כל המאמצים האפשריים כדי לעשות כל פעולה באופן המוצלח ביותר שאנחנו יכולים לעשות אותה. אין זה אומר שאנחנו צריכים לעשות את כל הפעולות שתכננו לעשות בכל השבוע כבר ביום הראשון. אין זה אומר שאנחנו צריכים לזלזל בפעולות שאינן חשובות כמו אחרות. אין זה אומר שאסור לנו לטעות ו/או להיכשל בדרך אל הפסגה. זה רק אומר שעלינו להתמקד בדברים החשובים, להתמיד במאמץ ולהתמסר לרעיון של לעשות את מה שאנחנו עושים טוב יותר מפעם לפעם.
עלינו לדעת בדיוק מי אנחנו רוצים להיות, עלינו לשאוף הכי גבוה שאנחנו יכולים להיות, עלינו להאמין שאנחנו יכולים להיות מי שאנחנו רוצים להיות, עלינו להיות נחושים להיות מי שאנחנו רוצים להיות וכמובן- עלינו לעשות כל מה שהאדם שאנחנו רוצים להיות עושה. לעתים יהיה עלינו לוותר על מי שאנחנו היום, לטובת מי שאנחנו רוצים להיות, בדיוק כפי שהנחש משיל את עורו לטובת התחדשות טבעית וגדילה של חייו. גם את זה עלינו להבין ולזכור.
ברגע שאנחנו יודעים בוודאות מי אנחנו רוצים להיות ופועלים לעבר הפיכת הפוטנציאל למציאות יומיום, שעה שעה, דקה דקה. ברגע שכל תא ותא בגוף שלנו וכל מערכת העצבים שלנו מסונכרנים לעבר היותנו מי שאנחנו רוצים להיות ואנחנו נוקטים בפעולה מאסיבית ורציפה, מתוך עקשנות והתמדה ומתוך מילוי של מעל ומעבר למקומנו העכשווי, יבוא היום ואנחנו נהפוך להיות מי שתמיד רצינו להיות בדיוק כמו שלאחר היום מגיע הלילה ובדיוק כמו שאחד ועוד אחד שווים שתיים.
"...העופרת תמלא את תפקידה עד שכבר לא יהיה לעולם צורך בעופרת. ואז תצטרך העופרת להפוך עצמה לזהב. זה מה שהאלכימאים עושים. הם מראים שכשאנו מתאמצים להיות יותר טובים משאנחנו, כל מה שמסביבנו גם הוא נעשה טוב יותר". ("האלכימאי", פאולו קואלו).
לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה
אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il
|
|
תגיות המאמר: כסף, אימון אישי, עסקים, הצלחה, אימון עסקי, מאמן אישי, מוטיבציה, צמיחה, שפע, התפתחות אישית, השראה, הגשמה עצמית, מנטור, קואצינג Coaching, מנטורינג
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה
יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!
אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת יואב זילכה
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!
|
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.
|
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.
|
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".
|
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...
|
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"
|
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...
|
מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?
|
לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...
|
יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...
|
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.
|
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד
|
למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...
|
האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...
|
|
|
|
|