בשנים האחרונות כאשר הטכנולוגיה התקשורתית פסעה לתוך חיינו, רובינו לא התנגדנו והחלטנו להשתמש באותם אמצעים ותוכנות חדישות שהיא פרסה בפנינו.
התוצאה הייתה נטישה המונית של נייר מכתבים, מעטפות, בולים וכל הקשור בפרוצדורה הטכנית הארוכה והמסורבלת של שליחת מכתב לנמען זה או אחר ומעבר לכתיבת מיילים באמצעות דואר אלקטרוני.
אך כעת, לאחר מספר שנים, אנו עדים לתופעה מפתיעה של חזרתו של נייר מכתבים והפעם בדמות נייר מכתבים חכם.
במאמר זה נגולל בפניכם את הסיבות שהובילו עסקים וחברות רבות לחזור ולהשתמש בנייר מכתבים ונסביר מהי "המהדורה המשופרת" של נייר המכתבים.
נייר מכתבים - המובן מאליו הופך למיוחד
נייר מכתבים משמש חברות רבות ומשרדי פרסום. חברות אלו דוגלות בשימוש בנייר זה כאמצעי שיווקי חווייתי ואף כאמצעי למיתוג החברה בצורה חכמה, כחברה 'ירוקה'.
על מנת להסביר כיצד דבר זה מתרחש בפועל נביא בפניכם מספר דוגמאות:
1. שבירת הרגל - הצרכנים כיום מורגלים לקבל חומר פרסומי ושיווקי באמצעות המייל ואתרי אינטרנט שונים.
כאשר אותו אדם או עסק מקבלים בדואר מעטפה, הם מופתעים, שכן כבר כאן אותה חברה או משרד פרסום גרמו להם להימנע ממחיקת אותו מייל פרסומי שהם מזהים מראש.
המטרה הראשונה הושגה. הצרכן מקבל בצורה אישית את המכתב לתא הדואר או המען הפרטי שלו ופותח אותו.
2. עיצוב - בטרם הנמען פותח את המעטפה או את נייר המכתבים, הוא בוחן אותם.
הדברים שמושכים את עיני הצרכן, הם: צבעים, גופנים לא שגרתיים, סלוגן מסקרן ו/או איור של מוצר זה או אחר לו הוא זקוק. לכן, כאשר אתם מזמינים נייר מכתבים מבית דפוס חשוב שתחליטו מראש מהו הקו העיצובי בו אתם מעוניינים. זכרו. הקו עיצובי אותו אתם בוחרים יכול לבדל את העסק או החברה שלכם משאר החברות המתחרות המשווקות מוצר המיועד לאותה מטרה וכן למשוך את מירב תשומת ליבו של הנמען המקבל את המעטפה.
חשוב לדעת, כי כיום מרבית בתי הדפוס מאפשרים לכם להשתמש בשירותיהם של המעצבים הגרפיים של בית הדפוס וכל שתצטרכו לעשות הוא להעביר קובץ של לוגו, סלוגן ואיור זה או אחר אותו אתם מעוניינים להטמיע על נייר המכתבים.
מעטפות לטרלופ - אם בעבר, הצרכן הורגל לקבל מעטפה שבתוכה חבוי מכתב או עלון, כיום לעסקים ישנה אפשרות להזמין נייר מכתבים חכם, אשר על ידי קיפול מוגדר מראש הופך למעטפה.
דבר זה חסכוני לעסק ומונע טעויות בשליחת מכתבים למען הלא נכון.
כמו כן, הנמען המקבל מעטפה, מופתע לגלות שמעטפה זו נפתחת לנייר מכתבים.
דבר זה יוצר תדמית חיובית של החברה ששלחה את אותו נייר מכתבים בעיני הצרכן, שכן הוא רואה כי החברה משקיעה בצרכנים שלה וכן מאמצת לעצמה שיטה חדשה וחכמה של שימוש בנייר מכתבים.
נייר מכתבים - תלושי שכר לעובדים
אמנם כיום רוב החברות והעסקים מעדיפים לתקשר ולהעביר נתונים באמצעות הדואר האלקטרונית או רשת אינטרנטית פנימית של החברה וזאת משום שזוהי הצורה המהירה ביותר להעברת וקבלת נתונים, אך עדיין ישנם סוגי מסמכים אשר חובה עליהם מבחינה משפטית לשלוח בדואר וכן מסמכים אשר הם מעדיפים לשלוח בדואר בדיוור ישיר.
חברות אלו מודעות לכך שלא לכל העובדים שלהם יש מחשב ומדפסת בבית ולכן הדרך הבטוחה ביותר היא לשלוח להם את תלוש המשכורת בדואר.
הדפסת תלוש שכר על נייר מכתבים אשר הופך למעטפה, גם תמלא את המחויבות של החברה כלפי העובד וגם תאפשר לעובדים לראות כי החברה בה הם עובדים מתעדכנת בכל החידושים, כדוגמת נייר מכתבים חכם.