בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת הוט בטענה כי נמנעה מלשלוח למנוייה, אשר ביצעו שינוי טלפוני בעסקאות מתמשכות, מסמך בכתב המכיל את מלוא הפרטים בדבר הזכות לבטל את השינוי בעסקה.
המבקשת, מנויה לשירותי האינטרנט של הוט, הגישה באמצעות עו"ד יוחי גבע בקשה לאישור תביעהייצוגית כנגד הוט בגין הימנעותה מלשלוח ללקוחותיה מסמך בכתב המפרט את זכותםלבטל שינוי בעסקה מתמשכת. לטענתה, שוכנעה טלפונית ע"י נציגת הוט להגדיל אתמהירות הגלישה באינטרנט, ובעבור השינוי חויבה בתוספת של 14.66 ש"ח, אך משגילתהכעבור ימים בודדים כי מהירות הגלישה לא השתנתה, רצתה לבטל את העסקה וכיוון שלא ידעהכיצד, וחששה כי אם תבקש לבטלה תחויב בקנסות כבדים, נמנעה מלעשות כן.
לטענתה, לא הייתה מודעת לכך, שמוקנית לה הזכותלבטל את העסקה המתמשכת מבלי להיקנס, וזאת משום שהוט לא העבירה לידיה מסמך בכתבהכולל את מלוא הפרטים בדבר זכות הביטול, וזאת בניגוד לחוק.נטען, כי הוט מפרה את חובתה על פי החוק באופן שיטתי, באשר ככלל היא נמנעת מליידע את לקוחותיה בכתב בדבר דרכי ביטול העסקהכאמור, וכי הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת אף נזף בהוט על התנהלות זו.
המבקשת העריכה, כי 30% מלקוחות הוט חפצים היו לבטל שינויים בעסקה, והעמידה אתסכום התביעה לכלל הקבוצה על 48 מליון שקלים, ובנוסף התבקש בית המשפט להורות להוטלפצות את חברי הקבוצה בגין נזק בלתי ממוני של 50 מליון שקלים עקב הפגיעה באוטונומיהשלהם כצרכנים ובחופש הבחירה המוקנה להם.
בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.
קידום אתרים