|
|
|
|
|
סחרור הגידול
|
|
|
העולם מיטיב עם הגדולים והחזקים. לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. הדבר נובע משלוש סיבות עיקריות, שהראשונה היא יתרון לגודל:
-
העמסת עלויות קבועות - חברה המוכרת הרבה, יכולה להעמיס את ההוצאות הקבועות על מספר רב של מוצרים ובכך להקטין את העלות ליחידה.
-
כוח מיקוח - חברות גדולות רוכשות בכמויות גדולות יותר (חומרי גלם, ציוד, שירותים) ולכן כוח המיקוח שלהן רב יותר, מה שמאפשר להן שוב להקטין את העלויות.
-
משיכת כוח אדם - בדרך כלל עובדים יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות יותר, במחשבה שזה מעניק להם בטחון תעסוקתי, ולכן חברות גדולות יותר יכולות למשוך את כוח אדם איכותי יותר במחירים נמוכים יותר ושוב לחסוך בעלויות.
שלושת היתרונות הללו מעניקים לחברה גדולה בשוק יתרון בעלויות על-פני מתחרותיה הקטנות יותר, מה שמאפשר לה להרוויח יותר או להוריד מחירים לרמה שהמתחרים לא יכולים להתמודד ובכך להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה.
הסיבה השנייה בנוסף ליתרון לגודל, היא שחברה גדולה יותר בדרך כלל נהנית ממוניטין טוב יותר, מה ששוב מקנה לה יתרון תחרותי על פני המתחרים הקטנים. מוניטין יכול להיות מתורגם למחירים גבוהים יותר (מבלי לוותר על נתח שוק) או להגדלת נתח שוק. ושוב, הגדולים נהיים גדולים וחזקים יותר. שתי הסיבות הללו יחד יוצרות את סחרור הגידול.
אם כן, איך בכל זאת חברות קטנות מצליחות במקרים רבים לפרוץ את הסחרור הזה? בתהליך של ייעוץ אסטרטגי, אנחנו מזהים שהדרך היחידה היא על-ידי יצירת יתרון תחרותי בר-קיימא, כלומר יתרון שלא ניתן לחיקוי בקלות על-ידי המתחרה הגדול. יתרון תחרותי יכול לנבוע משני מקורות עיקריים:
-
יתרון בעלויות – בעזרת עלויות ייצור נמוכות (הנובעות מידע או טכנולוגיה), עלות חומרי גלם נמוכה, או עלות כוח אדם נמוכה, שחקן קטן יכול להשיג יתרון בעלויות על-פני מתחרה גדול ובכך להגדיל את נתח השוק על-ידי הצעת מחיר נמוך יותר.
-
יתרון באיכות – הדרך השנייה היא יצירת מוצר איכותי יותר, בעזרת טכנולוגיה חדשה, מודל עסקי חדש, ערוצי הפצה חדשים, או תועלות נוספות אחרות, אשר גורמים ללקוחות להעדיף את מוצר המתחרה הקטן על-פני המתחרה הגדול, חרף היתרונות לגודל.
מתחרה קטן, צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית, אשר תאפשר ליצור יתרון תחרותי, יכול לפרוץ את סחרור הגידול ולהפוך בעצמו לשחקן המוביל. לכן למרות שהשחקנים הגדולים נהנים מכך שהם גדולים, צריך להיזהר משאננות ותמיד להיות ערניים לשחקנים קטנים, אשר עשויים להוות את האיום הבא.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת גיא פרי
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.
|
ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.
|
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב
|
שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות.
|
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.
|
השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.
|
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.
|
מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי
טו בשבט מתקרב ובא !
עציצים ממותגים למתנות
חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).
|
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר
מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית
חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס.
במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים
|
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי
חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.
|
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.
|
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל.
בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –
|
|
|
|
|