חפש מאמרים:
שלום אורח
23.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבנה שוק התקשורת

מאת: גיא פריעסקים - כללי10/04/20111810 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה בצענו ניתוח של שוק התקשורת בישראל, כולל בניית תרחישים מה יהיה מבנה השוק העתידי. כתוצאה מהניתוח עלו מספר מסקנות לגבי המבנה הנוכחי של השוק וכיוון ההתפתחות העתידי. אמנם שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות. השינויים התכופים בשוק זה מצריכים ניתוח מתמיד של מבנה השוק. במסגרת תהליך של ייעוץ אסטרטגי לאחת מחברות התקשורת עלו מספר דילמות בנושא.

מצד אחד ישנה נטייה להסתכל על שוק התקשורת כשוק אחד הכולל תקשורת קווית, אלחוטית (סלולר), אינטרנט וטלויזיה, אבל מצד שני, כל אחד מהתחומים הללו הוא שוק בפני עצמו עדיין, עם איפיונים מיוחדים, התנהגות ייחודית ומבנה פנימי שונה. לכן קשה עדיין להסתכל על כל השווקים הללו כשוק אחד מגובש.

ישנה אמנם מגמה של חברות, בארץ ובעולם, לספק את כל ארבעת המרכיבים של שוק התקשורת (מה שנקראה Quad), אבל ניתן לראות שברוב המקרים אלה עדיין שווקים נפרדים. הוכחה לכך בארץ היא נתחי השוק של השחקנים השונים בכל אחד מהתחומים.

בארץ פועלות ארבע קבוצות תקשורת: בזק, סלקום/013, פרטנר/012 והוט עם מירס. למרות שכל אחת מהקבוצות הללו פועלת בכל ארבעת התחומים, נתחי השוק שלהן מאוד שונה מתחום לתחום. הוט למשל בעלת נתח השוק המוביל בתחום הטלויזיה, אבל בטלפוניה קווית או סלולר היא שחקנית גומחה עדיין. פרטנר היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בסלולר, אבל בטלויזיה היא לא פועלת בכלל (היא עשתה ניסיון להיכנס לתחום שנכשל). מכאן ניתן לראות שהשוק עדיין לא יכול להיחשב כשוק אחד כולל ולמעשה עדיין צריך להסתכל על כל אחד מארבעת התחומים בנפרד.

מבין הארבעה, ישנם תחומים אשר הולכים ומתקרבים אחד לשני מהר יותר. למשל תקשורת קווית ותקשורת סלולרית היום כבר כמעט יכולות להיחשב כשוק אחד וזה יתגבר עם כניסה של טכנולוגיות כמו Fem to Cell, אשר מחברות בין שני סוגי התקשורת. לעומת זאת שוק הטלויזיה, למרות שהוא מתקרב לתחום האינטרנט ומתחילה להיווצר לכידות בין שני השווקים, הם עדיין שווקים עצמאיים, עם שחקנים שונים, טכנולוגיות שונות ושהרגלי צריכה שונים.

אז לכיוון איזה מבנה מתקדם שוק התקשורת בישראל? לפי "כלל השלושה" השוק יתייצב על שלושה שחקנים מובילים, אשר יפעלו בכל ארבעת התחמים, עם נתח שוק כולל של כ-80%. במקביל יפעלו שחקני גומחה, אשר יתמקדו רק בחלק מארבעת התחומים (יכול להיות שביותר מאחד) ולהם יהיה נתח שוק כולל של 1-5%. יכול להיות מצב שלחקני הגומחה יהיה נתח שוק גבוה בתחום הספציפי שבו הם ממוקדים, אך בסך כל שוק התקשורת הנתח שלהם יהיה נמוך.

לפי המודל של כלל השלושה, אחד מארבעת קבוצות התקשורת שנוצרות היום כנראה לא תמשיך לפעול בכל התחמים. סביר להניח שבזק לא תהיה אחת משחקניות הנישה, בשל היתרון התחרותי שיש לה בתשתיות. השאלה הנשאלת היא איזה מבין שלושת הנותרים לא יצליח להפוך להיות מוביל כללי. לכל שלושת הקבוצות הנותרות יש יתרון באחד מהתחומים, אבל בתחומים האחרים הן נמצאות בעמדת חולשה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא פרי

מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא פרי

מאת: גיא פריניהול26/05/131089 צפיות
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.

מאת: גיא פריניהול26/05/131149 צפיות
ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

מאת: גיא פריניהול26/04/111427 צפיות
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב

מאת: גיא פריייעוץ עסקי08/03/111342 צפיות
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה17/02/111345 צפיות
השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה26/01/111495 צפיות
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי22/01/111232 צפיות
לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. אבל יש דרך לפרוץ את הסחרור על ידי יצירת יתרון תחרותי בר קיימא.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/232244 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/223177 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/222097 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/222065 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222256 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/222141 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221674 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica