חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה בחברות טכנולוגיה

מאת: גיא פריניהול26/05/20131141 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות, מה שמוביל לכך שמתפתחות חברות מובילות ומצליחות בתחומן, על בסיס הטכנולוגיות הללו. אבל בהרבה מקרים חברות אשר פיתחו טכנולוגיה מצוינת, עם פוטנציאל אדיר, נכשלות. אחת הסיבות לכך שחברות טכנולוגיות נכשלות היא בשל תכנון אסטרטגי חסר או לקוי. ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

קצב השינויים

אחד ההבדלים המהותיים בייעוץ אסטרטגי עבור חברות טכנולוגיות נובע מאופי השוק שבו הן פועלות. השינויים והפיתוחים המהירים של טכנולוגיה כיום, אשר רק הולכים ומגבירים את הקצב, גורמים לכך שהשווקים בהם פועלות חברות טכנולוגיה הם דינאמיים מאוד. עובדה זו מצריכה חשיבה אסטרטגית ותהליך תכנון שונה מאשר בתעשיות אחרות. ראשית טווח התכנון חייב להיות קצר יותר. ברוב תחומי הטכנולוגיה אין מקום לבצע תכנון אסטרטגי ליותר מאשר לשלוש שנים ובהרבה מקרים אף פחות מכך. שנית, האסטרטגיה חייבת גם היא להיות דינאמית וגמישה, כדי לאפשר הענות לשינויים בשוק ובטכנולוגיה. אסטרטגיה גמישה משמעותה מתן אפשרויות והוספת יכולות לארגון, לבצע שינויים מהירים פנימית וחיצונית. למשל המבנה הארגוני של חברה טכנולוגית חייב לאפשר שינויים, או פעילות השיווק חייבת להיות מסוגלת לשנות את המיקוד בקהלי מטרה חדשים. כמובן שאסטרטגית המוצר, אשר מגדירה את התפתחות המוצר העתידית, חייבת להיות דינאמית ותגובתית, בהתאם להתפתחויות ושינויים בטכנולוגיה עליו מבוסס המוצר.

שיתופיות

דבר הוסף שמאפיין חברות טכנולוגיה הוא בצורך שלהן לשתף פעולה עם טכנולוגיות נוספות וגורמים נוספים, כמו אינטגרטורים. כיום, בשל ההתמחות וההתמקצעות, אף טכנולוגיה לא נותנת פתרון מלא, אלא מחייבת שילובה עם טכנולוגיות נוספות. לבסוף גם צריך להיות גורם שיאחד את כל הטכנולוגיות יחדיו - האינטגרטור. לכן האסטרטגיה של חברות טכנולוגיה חייבת להתייחס להיבט של שיתוף פעולה עם גורמים נוספים. במקרים רבים, חברות טכנולוגיות צריכות במצבים מסוימים לשתף פעולה אף עם המתחרות שלהן. כלומר חברות שבמצבים מסוימים הן מתחרות, בסיטואציה אחרת יכולות להיות שותפות.

כאשר מגבשים אסטרטגיה לחברת טכנולוגיה, אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא הנושא של שיתופי פעולה. אם מי משתפים, מתי ובאיזו מידה. לחברות ישראליות לעיתים ישנה בעיה עם השיתוף כי הוא מאלץ לפתיחות וחשיפת מידע וישנה נטייה במקרים רבים להירתע מכך

אסטרטגיה שיווקית

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל אסטרטגיה הוא האסטרטגיה השיווקית. במיוחד היום, כאשר קשה מאוד ליצור יתרון תחרותי בעזרת טכנולוגיה בלבד, וישנה תחרות עזה ממתחרים מארצות ייצור זולות כמו סין. ועם זאת, בהרבה מאוד חברות טכנולוגיה, השיווק מקבל עדיפות נמוכה. אם מסתכלים על הצוות המוביל בחברות הללו, במקרים רבים אין סמנכ"ל שיווק, דבר המעיד על חוסר הדגש בנושא.

בכדי לבנות אסטרטגית צמיחה טובה לחברה טכנולוגית, השיווק חייב להיות מרכיב עיקרי. השיווק חייב לקחת בחשבון מרכיבים נוספים, אשר עשויים לסייע ביצירת יתרון תחרותי מעבר לטכנולוגיה עצמה, כגון מודל עסקי, ערוצי הפצה ומיצוב.

מניסיוני כמנכ"ל חברת ייעוץ, הגישה לאסטרטגיה בחברות טכנולוגיות צריכה להיות שונה במידת מה, אם כי ישנם הרבה מאוד מרכיבים ומהלכים, הזהים לחברות אחרות. בכדי לבצע את התהליך בהצלחה יש לקחת בחשבון את ההבדלים הללו ולשלבם עם התהליך המקובל בחברות אחרות.

 



תגיות המאמר: אסטרטגיה, טכנולוגיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא פרי

מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא פרי

מאת: גיא פריניהול26/05/131084 צפיות
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.

מאת: גיא פריניהול26/04/111423 צפיות
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב

מאת: גיא פריעסקים - כללי10/04/111798 צפיות
שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי08/03/111334 צפיות
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה17/02/111340 צפיות
השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה26/01/111488 צפיות
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי22/01/111227 צפיות
לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. אבל יש דרך לפרוץ את הסחרור על ידי יצירת יתרון תחרותי בר קיימא.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201624 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201797 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201534 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201437 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201302 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica