נושא החיסכון ברכש צובר מודעות גוברת לאחרונה ומסתבר שלא בכדי. בעוד שבתור חברה מצליחה, אם נרוויח עוד דולר, נצליח לחסוך רק 5 סנט לרווח הנקי, מתברר שלא כך הדבר בחסכון ברכש. כאשר אנו חוסכים דולר אחד בתהליך הרכש שלנו, אנו למעשה מעבירים את מלוא הסכום לרווח הנקי. מכאן גוברת החשיבות של התנהלות נכונה בתהליכי הרכש. מכאן נשאלת השאלה, כיצד תוכלו להגדיל את סך הרווח בארגון שלכם?
מסתבר שהשגת יתרון בתהליך הרכש מתחיל בבחירת ספקים מתאימים. ספק שיעניק לנו מחירים נוחים ושירות מצוין, יוזיל משמעותית את העלות. למעשה, סקר שווקים מקיף טרם התקשרות בחוזה עם ספק זה או אחר, הוא זה שיבטיח במקרים רבים את החיסכון הרב ביותר. כמו כן, יש לזכור שישנם עלויות מעבר רבות בין ספקים, לאחר שביצענו התקשרות עם אחד. מכאן, שעלינו לבצע החלטה מושכלת, טרם חתימה על חוזה ארוך טווח עם ספק שירות (בנוסף, חשוב לוודא שהנ"ל יוכל לספק את השירות לאורך זמן).
לצד עבודה עם ספקים קיימים, יש לבחון גם חדשניים בתחומים שונים, שיכולים לייעל את עבודתנו ולמזער את עלות הרכש. יש להיות ערניים תדיר לנותני שירות חדשניים בשוק, שמתיימרים לספק פיתוח מהיר של מוצרים. למעשה, היכולת לחסוך זמן בתהליך הרכש, גם היא מביאה לחיסכון עקיף בכסף, שכן מהירות מצד הארגון תתוגמל פעמים רבות בתשלום גבוהה יותר מצד לקוחותיו באשר הם.
לא ניתן לדבר על חסכון ברכש, מבלי להדגיש את חשיבות ביצוע הסורסינג באופן מקצועי ככל האפשר. סורסינג הוא מונח שמאגד תחתיו את כל התחום האסטרטגי בתהליך הרכש. למעשה, ביצוע Sourcing כולל הליך מדויק, במהלכו נקבע מה נקנה, ממי נבחר לקנות, באילו מחירים ובאילו תנאים. מכאן שזהו המונח החשוב ביותר בעולם הרכש.
לסיכום, התייעצות עם גורם מקצועי, שמתמחה ברכש ובייעול שרשרת האספקה, תסייע בידינו פעמים רבות לחסוך ממון רב לחברה. חשוב לזכור שהליכי הרכש גוזלים זמן רב לכל ארגון ועל כן רבים מעדיפים לבצע אותם כיום דרך מיקור חוץ. ההחלטה על כך נובעת בעיקר מהרצון לבצע את התהליך באופן מקצועי יותר, שתבטיח את שגשוגו של הארגון לשנים רבות.