רכש מהווה תחום מפתח בניהול הארגון ולניהול רכש נכון חשיבות מכרעת לרווחיותו של העסק. מהפיכת המידע הביאה לצמצום משמעותי של פערי הידע הקיימים בקרב הלקוחות והיצרניים כאחת והביאה למצב בו מחירי השוק, שהם המחירים בהם נמכור את המוצרים הסופיים שלנו לקהל הלקוחות, אינם בשליטתנו אלא נקבעים על ידי השוק. כאשר המחיר הסופי הינו נתון ואין לנו השפעה עליו, נותר לנו להתמקד בצמצום עלויות היצור שלנו. עלויות היצור מורכבות מגורמים רבים ובהם מחיר כוח האדם הנדרש, מספר העובדים הדרוש, מחירי התקורה, מיסים, עלות חומרי הגלם ומרכיבים רבים נוספים. כאשר אנו מדברים על ניהול רכש נכון, אנו מתכוונים לניהול נכון של עלויות כלל המרכיבים הנדרשים לתהליך היצור שלנו ונרכשים מספקים חיצוניים, במטרה להוריד את עלויות היצור למינימום ולהגדיל את הרווח. החשיבות של רכש עולה עשרות מונים על החשיבות של אפיקים אחרים לחיסכון בעלויות, מאחר וכל אגורה שנחסוך בתשלומים לספקים תהפוך, באופן ישיר, לאגורה נוספת בשורת הרווח שלנו.
ניהול רכש נכון צריך להיעשות באופן מקצועי ועקבי. לפניכם כמה עקרונות חשובים של ניהול רכש -
החלטות כלליות הנוגעות לרכש בארגון - בחירת המרכיבים שירכשו מספקים חיצוניים והמרכיבים שייוצרו על ידי החברה, החלטה בנוגע לעלויות ההובלה והשילוח, רכש של מוצרי קצה או רכש של רכיבים והרכבתם באופן עצמאי - כל אלו הן החלטות שמשפיעות במידה רבה על דרך התנהלותו וניהולו של העסק בכלל ושל ניהול רכש בפרט.
איתור ספקים - ביצוע מכרזים ואיתור הספקים המתאימים ביותר מהם יתבצע רכש עבור החברה.
ניהול ספקים - תקשורת שוטפת עם הספקים, מדידה והערכה של הספקים, הסמכת ספקים ותזמון הרכש בחברה, כך שלא יפגע בתהליכי היצור.
במסגרת המגמה של מיקור חוץ, שמשמעותה העברת פעילויות בחברה שאינן פעילויות הליבה שלה לידיים חיצוניות, בוחרות חברות רבות להעביר את ניהול הרכש למיקור חוץ. היתרונות של ניהול רכש במיקור חוץ הם רבים, והגדול שבהם הוא שחברות העוסקות במיקור חוץ של ניהול רכש מתמחות באיתור ספקים, והעובדה כי הן מנהלות רכש עבור חברות רבות נותנת להן נקודת פתיחה טובה יותר במשא ומתן עם הספקים.