אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization, או SEO) הוא התהליך של שיפור נפח התנועה ואיכותה באתר האינטרנט. החל במנועי חיפוש דרך תוצאות חיפוש טבעיות (אורגניות או אלגוריתמיות) לביטויי חיפוש ממוקדים. בדרך כלל, ככל שהאתר מוצג בעמודים הראשונים יותר, או ככל שהדירוג שלו גבוה יותר, כך יבקרו באתר מחפשים רבים יותר. SEO עשויה גם להתמקד בסוגרים שונים של חיפוש, כולל חיפוש תמונות, חיפוש מקומי וגם במנועי חיפוש אנכיים לפי תחום האתר.
קידום אתרים כאסטרטגיית שיווק להעלאת הרלוונטיות של האתר, חוקרת באיזה אופן האלגוריתמים עובדים וכן באילו מילות חיפש מתמקדים הגולשים. תהליך קידום אתרים יכול להכיל שינוי בקוד, בתצוגה ובמבנה של האתר, וכן תיקון בעיות שעולות כשתוכנות סריקה (ספיידרים) של מנוע החיפוש מתבקשות לבצע spidering מלא של האתר. כלים אחרים ויעילים יותר כוללים הכנסת תוכן ייחודי לאתר, ווידוא שתוכן האתר נסרק בקלות על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש, ושדרוג האתר לאטרקטיבי יותר.
המחפשים סורקים את עמוד תוצאות החיפוש מלמעלה למטה ומשמאל לימין (בשפות הכתובות משמאל לימין) בחיפוש את התוצאה הרלוונטית. מיקום בראש ההדף מגדיל אפוא את מספר המחפשים שיבקרו באתר. עם זאת, יותר הפניות ממנוע החיפוש אינן אומרות בהכרח יותר מכירות. SEO היא לא אסטרטגיה שמתאימה בהכרח לכל אתר, ועשויות להיות אסטרטגיות שיווק יעילות יותר, בהתאם למטרות בעל האתר. מסע שיווק מוצלח באינטרנט יכול לכלול תוצאות חיפוש אורגניות לדפים, אך גם את השימוש במודעות ממומנות במנועי חיפוש ובדפים אחרים. יצירת דפי אינטרנט ברמה גבוהה כדי לשכנע גולשים, תיקון תקלות טכניות שעלולות למנוע ממנועי חיפוש למפתח ולסרוק דפים אלה, יצירת תוכנות ניתוח שיעזרו לבעלי האתר לכמת את הצלחתם, וכן שדרוג קצב ההמרה של האתר.
קידום אתרים עשוי לוודא שיש החזר עבור ההשקעה. עם זאת, מנועי חיפוש לא מקבלים כסף עבור הפניות מחיפושים אורגניים. האלגוריתמים שלהם משתנים, ואין ביטחון להפניות חוזרות ונשנות. כתוצאה ממחסור זה, עסק שמסתמך בצורה תלותית על תנועה ממנועי חיפוש יכול לספוג הפסדים משמעותיים אם מנועי החיפוש מפסיקים להפנות גולשים. תכנית עסקית נכונה אינה כוללת תלות בתנועת גולשים ממנועי החיפוש.
למידע נוסף בקרו באתרנו:
מפתח לרשת | הקמת אתרי אינטרנט || עיצוב אתרי אינטרנט || בניית אתרי תדמית