בעת אופטימיזציה לאתרכם רצוי לבדוק את keywords. צריך לבחור מילות מפתח מתאימות לתחום אתר האינטרנט ולא ללכת על מגוון רחב מדי של ביטויים. ככל שיהיו יותר מילות מפתח שאינן מפוקסות הקידום יהיה מסובך יותר. ככל שמילות המפתח יהיו מפוקסות ומתאימות בצורה מדויקת לתחום האתר, הקידום יהיה טוב יותר.
לבחור מילות המפתח:
1. בחירת הביטוי הנכון:
אתם מעוניינים שלקוחות שיגיעו לאתר שלכם בגלל חיפוש מילה מסויימת באמת ימצאו את מבוקשם. לכן, אם האתר שלכם עוסק בקידום אתרים (מילת המפתח קידום אתרים), אז רכזו את מאמציכם בביטוי זה, ואל תתעסקו בביטויים אחרים (בניית אתרים).
2. בחירת תחום לא רחב
אם תנסו להיכנס לתחום רחב מדי, אתם עשויים לגלות שהתחרות בו קשה מאד, ולמרות כל מאמציכם לא תגיעו לתוצאות טובות. מצד שני, אם תתפקסו בתחום צר מדי, אתם יכולים להגיע לתוצאות טובות במנועי החיפוש, אך בנושא אותו אף אחד לא מחפש באינטרנט. מסיבה זו צריך להימנע קוטביות לשני הצדדים (בחירת הצירוף קידום אתרים ולא קידום שהוא רחב מדי או קידום אתרים בתל אביב שהוא צר מדי).
3. הטיות של מילות המפתח
כל מילת מפתח יכולה להופיע ביחיד, רבים, ועם אותיות קישור (ל, מ, ב, ה, כ). כתבו את המילים החשובות ביותר שלכם גם בעברית וגם באנגלית, כולל כתיבה בעברית של המילה הלועזית (קידום, קידום אתרים, SEO). רצוי לחשוב על מילים נרדפות (לשם כך ניתן להשתמש במילון ברשת).
4. איתור אתר נחיתה טוב - המקום אליו אתם רוצים להפנות חיפושים בנושא קידום אתרים בתוך האתר שלכם. על מקום זה להיות במקום חשוב באתר (כלומר לא מתחבא באיזו פינה שקשה להגיע אליה), ולהכיל מידע רציני בנושא SEO. על עמוד זה גם לעבור אופטימיזציה בקשר לאותה מילת חיפוש.
5. הגדרת היררכיה של מילות החיפוש
הגדרת אילו ביטויים בעדיפות ראשונה (יקודמו בדף הבית של האתר), משנית (יקודמו בדפי האינטרנט אליהם יש לינק ישירות מדף הבית), או נמוכה (יקודמו בדפים הרחוקים יותר באתר האינטרנט).
דרכים לחיפוש מילות מפתח
קיימות דרכים מרובות בהן ניתן לאתר keywords מתאימות לאתר.
מצורפות חלק מהשיטות:
1. פעמים רבות הבעלים של האתר או המפעילים שלו ידעו מהן הkeywords המתאימות ביותר עבור האתר.
2. צפייה באתרים אחרים בתחום שמתחרים בכם, ובדיקת keywords שקיימות אצלם. כדאי לבצע גם תחקיר על התחום באנגלית, בכדי לקבל רעיונות לתרגום.
3. בדיקה יסודית של הלוגים תעלה לעתים קרובות מונחי חיפוש אותם הניחו לקוחות שביקרו באתר, עליהן לא שמעתם מקודם. אין די בלעיין בסטטיסטיקות באתר, מאחר ואלה מראות לרוב את מילות החיפוש המשומשות ביותר בלבד.
4.שימוש במילון, על מנת למצוא ביטויים בהם מופיעות keywords, ושימוש במילים נרדפות.
למידע נוסף בקרו באתרנו:
מפתח לרשת | הקמת אתרי אינטרנט || עיצוב אתרי אינטרנט || בניית אתרי תדמית