קיימת תופעה בתהליך קידום אתרים, שאתר פשוט יוצאמתוצאות החיפוש, כאשר מקדמים אתרים בצורה מסיבית ומעמיסים אותו בקישוריםנכנסים, גוגל מזהה המון פוינטרים לאתר המקודם, ומחליט להילחם בו, כדי לבדוקאת הרלוונטיות שלו בהשוואה לאתרים האחרים שממוקמים באזור העמודיםהראשונים.
אפקט זה נקרא ארגז חול. במידה ותחפשו את האתר דרך כתובתהאתר תוכלו למצוא אותו בתוצאות החיפוש, אך אם תחפשו מילות מפתח ברשתשניסיתם לקדם, לא תוכלו למצוא את האתר גם בעמודים האחרונים.
קיימות דרכים להתחמק מכך, אם אתם חברת קידום אתרים, ובעלהאתר מפריע לכם, קחו את הזמן, אל תפוצצו את האתר בקישורים בהתחלת העבודה,בניית קישורים בצורה אינטנסיבית מעירה את גוגל, וגורמת לו לזרוק את האתרלארגז חול אם הלקוח לחוץ, ומבקש לקבל תוצאות מיידיות והאתר המקודם נכנסלארגז חול, יש להמתין זמן מה, עד שגוגל יאשר שהאתר ראוי למקום גבוה, ורקלהמשיך} בתהליך הקידום.
תופעת ארגז החול מתייחסת רוב הפעמים לאתרים חדשים שישלהם שם מתחם חדש, או אתרים ישנים שהיו לא פעילים מספיק מרגע עלייתם לאוויר.כדאי לבצע אופטימיזציה, וניהול תוכן נכון של אתר האינטרנט, במטרה שגוגליראה תוכן איכותי ורלוונטי לגולש. כשגוגל מאתר שאתר האינטרנט המקודם בעלתוכן בהיר ומעניין לגולשים, רוב הסיכויים שהאתר לא ייזרק לארגז החול.
לגוגל קיימים מספר אלגוריתמים שקובעים את דרג האתר בתוצאותהחיפוש, השאלה מה יש לעשות כדי לרצות את כולם. הרי אם נעשה את רצף הפעולותהנכון, האתר יזוז מהר יותר ובטוח יותר.
האם ניתן לצאת מארגז החול של גוגל?
ישנהדרך, הדרך הטובה ביותר לצאת מארגז החול היא להמתין עד שאתרך יצא משם. ארגזהחול אינו קבוע וייעודו הוא מיגור תופעות ספאם, והצפת תוצאות החיפוש עלידי מקדמי אתרים וספאמרים. ללא ספק, ארגז החול לא נוצר לשם עצירת אתרךולמניעת הצלחתו. במידה ותמשיך לבנות תכנים חדשים, אתה תצא מארגז החולותצטרף לשאר האתרים ברשת המבוססים והמוכרים בתחום שלך.
לסיכום, כתוצאה מתופעת שינוי שינוי בקוד תוצאות מנוע החיפוש,מערכת גוגל החליטה שדרוש פילטר מסויים שיעצור זאת. פילטר זה נקרא ארגז החולויש לו השפעה על אתרים חדשים שנבנים ועולים ממרץ 2004. ללא ספק, אף בעלאתר לא אוהב את ארגז החול, אך יחד עם זאת רצוי להשתמש בפרק זמןזה כדי ליצור תוכן איכותי, קישורים נכנסים, ביצוע אופטימיזציה וקידום לאתר,ואף להקדיש זמן ולשווק את האתר.