ניתן לראות את השירותים של חברת קידום אתרים גם כסוג של פרסום. מכיוון שכאשר האתר מקודם, ומופיע ראשון בתוצאות החיפוש, החשיפה לה זוכה המידע באתר הינה גדולה. כאשר משקיעים בתהליך של קידום אתרים ניתן להגיע לתוצאות גבוהות בגוגל, יהאו ובינג.
ברשת האינטרנט קיימים מאות אלפי אתרים הפונים לגולשים ומציעים לקוראים מגוון רחב של תחומי עניין, מקצוע, מכירות וכדומה. בימים אלה כאשר שנת 2010 בפתח, הישראלי הממוצע גולש מספר פעמים ביום באינטרנט, ומפיק ממנו מקורות מידע בכל תחומי החיים. אתרים אשר יש להם קידום אתרים לרוב מובילים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים ולכן זוכים לחשיפה רבה יותר בקרב הגולשים.
בשל היותו נגיש וזמין כל כך לאוכלוסיה, הופך עולם האינטרנט ליקר ערך בתחום הפרסום. רשת האינטרנט מוצפת בפרסומות מסוגים שונים. החל מאתרים שלמים המשווקים מוצרים או בעלי מקצוע ועד לפרסומות סמויות וגלויות המופיעות על גבי האתרים.
קידום אתרים בהשוואה לפרסום
תהליך ההשפעה: בקידום אתרים התהליך הוא מתמשך ולכן גם נבנה במשך זמן. ככל שהזמן עובר וקידום האתרים נמשך התהליך, תוצאות החיפוש משתפרות ובאות לידי ביטוי במנועי החיפוש. לעומת זאת, בפרסום התהליך הוא קצר ומהיר. הפרסום עובד מיד עם פרסום המודעה או הפרסומת. הרגע שהלקוח נחשף לפרסומת היא עשויה להשפיע עליו. יחד עם זאת ברגע שהפרסומת מורדת היא מפסיקה להשפיע וכן ההשפעה היא על אותו זמן פרסומת ואילו באמצעות קידום אתרים ההשפעה היא לטווח ארוך.
עלות: עלות פרסום לאתר הינה חד פעמית. המפרסם משלם עבור פרסומת פעם אחת, אלא עם כן יש הסכם תשלום מתמשך חודשי. בקידום אתרים, התשלום הינו על עבודה מתמשכת ולכן לרוב, התשלום מבוצע פעם בחודש כאשר מסכימים מראש על תקופה בה נעשה התהליך. לרוב, לא רצוי לסכם על פחות מחצי שנה, מכיוון שכאמור תהליך קידום האתרים הוא מתמשך. כיוון שהעלות בשני המקרים הן של הפרסום והן של קידום האתרים תלוי בסוג האתר, איפה מפרסמים, רלוונטיות האתר, איכות קידום האתרים , כמות ביטויי החיפוש וכדומה.
התהליך נעשה באמצעות חברת קידום אתרים או מומחה שעובד באופן עצמאי. פרסום מתבצע ע"י חברות הפרסום, גוגל או ע"י אתרים עצמאיים המפרסמים אצלהם.