הקשר בין אחסון אתרים ובין קידום בגוגל אינו ברור מאליו ולכן צריך להציג אותו ולהכניס אותו למודעות של כל מי שעוסק בתחום של קידום בגוגל. הבחירה בחברת אחסון אתרים ודרכה בשרת שעליו יאוחסן האתר שלנו יכולה להיות בעלת השפעה על קידום בגוגל ביותר מאופן אחד.
הפרמטרים של קידום בגוגל אינם ידועים בצורה מוחלטת וחלק גדול מהפרמטרים של קידום בגוגל הינם משוערים ונובעים ממחקר של התחום וממסקנות שאינן תמיד מבוססות. עם זאת ניתן לקבוע באופן די ברור שחווית הגלישה של המבקרים באתר שלנו משפיעה בצורה משמעותית על קידום בגוגל וככל שהחוויה טובה יותר הרי שיש יותר קידום בגוגל לאתר. חוויה חיובית גם היא קלה להגדרה. גולש מרוצה הוא גולש שיכול לנוע במהירות באתר, שיכול למצוא את האתר בקלות ובאופן קבוע ושחושב שהאתר עונה ביעילות ובקביעות על הצרכים שלו. לקוח מרוצה מהאתר גם יחזור אליו שוב ושוב ובכך יוכיח את ההתאמה של האתר לבקשת החיפוש שלו. ההנחה המקובלת וההגיונית היא שגולשים מרוצים תורמים למטרה של קידום בגוגל ולכן יש להבטיח בכל דרך שהגולשים שמגיעים דרך מנוע החיפוש – שגולשים לאתר מאחת התוצאות שמנוע החיפוש נתן למילת החיפוש שלהם – יהיו מרוצים וישפיעו בצורה חיובית על קידום בגוגל.
אחסון אתרים נכון משפיע על רמת שביעות הרצון של הגולש בשני פרמטרים חשובים. בחירה בשרת אמין מבטיחה שהגולש לא יקבל הודעת שגיאה כשהוא מנסה להגיע לאתר כי השרת נפל. שרת אמין מבטיח שהגולש \ לקוח ימצא תמיד את האתר במקום שלו. צריך לזכור שהודעות שגיאה גורמות להורדת האמינות של האתר ולמנוע קידום בגוגל. מנוע החיפוש מתגמל אתרים אמינים ומעניש אתרים לא אמינים; אתר עם הרבה הודעות שגיאה הוא אתר לא אמין שלא יקבל קידום בגוגל. כדאי גם לחשוב על חבילת התעבורה החודשית שאנחנו בוחרים בחברת אחסון אתרים. במידה ובחרנו חבילה קטנה מדי כדי לחסוך בכסף ונגיע לגבול התעבורה המותר הרי שתפקוד האתר ייפגע קשות והאמינות של האתר תפגע וממילא, שוב, גם קידום בגוגל לא נזכה לראות. כיוון שגם חווית הביקור של הגולש תפגע ייתכן והוא יעזוב במהירות את האתר – פגיעה בזמן השהייה באתר – ואפילו לא יחזור שוב – פגיעה בנאמנות הלקוח. אלה הם שני פרמטרים שכאשר הם תקינים הם מסייעים בתחום של קידום בגוגל וכאשר הם פגומים הם פוגעים בתחום של קידום בגוגל.
גם מהירות הגלישה תלויה בבחירה של השרת ויכולה להשפיע בתחום של קידום בגוגל. מי שמעוניין למשוך לקוחות מקומיים ולכן להשיג קידום בגוגל בגרסה הישראלית שלו צריך לבחור שרת מקומי שיעניק מהירות גלישה מהירה יותר באתר ללקוחות הישראלים. אתר שפונה ללקוחות בחוץ לארץ יעשה בחוכמה אם יבחר שרת במדינה אחרת שמעניק מהירות גלישה טובה יותר לגולשים ממדינות אחרות וגם מעניק קידום בגוגל לאתר במנועי החיפוש בגרסאות המקומיות שאינן ישראליות. בחירת חברת אחסון אתרים בהקשר של קידום בגוגל מחייבת אותנו לדעת קודם כל מהו קהל היעד שלנו ולפי ההגדרה שלו לבחור לנו את החברה המתאימה לאחסון אתרים ואת השרת הנכון. קידום בגוגל מורכב מהרבה פרמטרים ולכן כדאי להשקיע מחשבה בכל פרט כדי להצליח בתחום הזה.