קידום בגוגל מבוסס על כלים שונים שאחד מהם הוא הטמעת קישורים לאתרים מקודמים בתוכן שמפוזר ברחבי האינטרנט. למעשה, כמות גדולה מאד של תוכן מיוצרת מדי שעה ומדי יום למען המטרה הכללית שנקראת קידום בגוגל. התוכן המשמש למטרות קידום בגוגל הוא מגוון ביותר. ניתן למצוא תוכן למטרת קידום בגוגל ברמות שונות זו מזו. בקצה האחד ניתן למצוא תוכן ברמה ירודה ביותר שכל מטרתו להסוות במילים את הקישור. מאמרים אלה – כפי שנהוג לקרוא לגיבוב מילים סר טעם זה – הם לא יותר ממילים שנאספו במהירות וחוברו יחדיו למשפטים עילגים שכוללים שגיאות כתיב וניסוח. מאמרי קידום בגוגל אלה מוציאים שם רע לכל התחום של קידום בגוגל. מצד שני ניתן למצוא לעיתים מאמרים – שחולקים עם אלה שהוזכרו קודם רק את השם המטעה – שאמנם נועדו למטרות קידום בגוגל אך אינם מהווים עלבון לאינטליגנציה של מי שטורח לקרוא אותם. האמת ניתנת להיאמר שחלק גדול מהתוכן שנכתב למטרת קידום בגוגל אינו אמור להיקרא. עם זאת כיום נעשים ניסיונות להכניס תוכן מסוג זה למקומות שונים שבהם הוא ייקרא. עם הכניסה של תוכן שנועד למטרות קידום בגוגל אל אתרי תוכן לגיטימיים, מתעורר לעיתים כעס כנגד התוכן הזה וגולשים דורשים להרחיק אותו מאתרי תוכן שונים.
אין ספק שכאשר מדובר בתוכן ירוד שמסווה רק בקושי את מטרתו, אין מקום לתוכן כזה באתרי תוכן רציניים. קשה להאמין שחברות קידום בגוגל ידירו את רגליהם מאתרי תוכן שבהם הם יכולים להטמיע קישורים. עם זאת ניתן לצפות שכדי להימנע מגירוש מאתרי תוכן חברות קידום בגוגל יצטרכו לשפר את רמת התוכן שלהם ולספק איכות שתעטוף היטב את הקישור המוטמע למטרת קידום בגוגל. גם תוכן איכותי, יש לומר, זוכה לקבלת פנים זועפת מצידם של הגולשים באתרי תוכן. הם מתלוננים על הכנסת "חומר שיווקי" אל האתר ומוחים על כך. נדמה שגישה זו מוטעית ואפילו נגועה בקורטוב של צביעות.
אנחנו חיים בעולם שבו אמנות מקבלת תמיכה מחברות כלכליות ואירועי תרבות שונים נערכים בחסות של חברה מסחרית. האם גולשים זועפים אלה נמנעים מקונצרט רוק שבו מתנוססים שלטי חסות של חברה מסחרית? האם הם מסרבים לבקר בתערוכה שנערכת בזכות תרומה כספית של חברה מסחרית? האם הם לא צופים באירועי ספורט שאין עמוס מהם בפרסומות? מדוע תוכן שנכתב הודות לתמיכת חברת קידום בגוגל הוא פסול? אם התוכן הוא איכותי יש לבחון אותו רק לפי קנה מידה של איכות. אם בתוכן גם מוטמע קישור שנועד למטרות קידום בגוגל אין הוא שונה מעמוד באינטרנט שיש בו פרסומת או משחק כדורגל, כדורסל או פוטבול אמריקאי שבו יש חסויות ופרסומות של עשרות חברות מסחריות. תוכן איכותי הוא תוכן איכותי גם אם הוא נתמך על-ידי חברה מסחרית שיש לה מטרות עסקיות כשהיא ממנת ומאפשרת את הפרסום של התוכן.
על חברות קידום בגוגל לעמוד באתגר הצפוי להן, כמובן. חברות קידום בגוגל יצטרכו להציע תוכן איכותי באמת שיצדיק את הפרסום שלו באתרי תוכן רציניים ושיהווה יותר מתחפושת של קישורים. מי יודע, אולי חברות קידום בגוגל יהפכו להיות התומכות העיקריות בכתיבה איכותית באינטרנט.