אחד הנושאים החשובים ביותר בשיווק ישיר באמצעות ניוזלטר, הוא שיפור אחוזי הפתיחה, כלומר, הגדלת מספר האנשים שנחשפים לתוכן שקיבלו במיל, מתוך כלל המקבלים. אם לדוגמה התוכן נשלח ל-1,000 איש, ומתוכם פתחו אותו 500, הרי שמדובר ב-50% פתיחה.
חברות שעושות שימוש בשירותי דיוור על מנת לפרסם את עצמן, מתמקדות פעמים רבות בהגדלת מספר מקבלי הניוזלטר. זהו כמובן עניין חשוב מאוד, אבל שיפור אחוזי הפתיחה הוא נושא קריטי באותה מידה, ואולי אף במידה גבוהה יותר. אחרי הכל, לצרף אנשים למעגל מקבלי התוכן, ללא שהם רואים אותו בפועל, זו השקעה מיותרת.
כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה לניוזלטרים, ישנם מספר צעדים שמומלץ לנקוט בהם. הצעד הראשון הוא גיוס חכם של לקוחות אשר מקבלים מכם שירותי דיוור. אין טעם לצרף אנשים למעגל מקבלי המסרים אנשים אשר אינם צפויים להתעניין בתכנים שתספקו להם. על רשימת הנמענים שלכם להיות רלבנטית לנושאים שבכוונתכם לקדם. חשבו היטב מי נמנה על קהל היעד הרלבנטי למסרים שלכם, ונסו לשפר את גיוס הלקוחות המתאימים בלבד.
נושא חשוב נוסף הוא בחירת הכותרת. חלק גדול ממקבלי הניוזלטר, נחשפים תחילה לכותרת, ולפי מה שנכתב בה, מחליטים אם להקליק על הקישור. יש לזכור שכולנו מוצפים היום במידע רב, שמגיע מאתרי אינטרנט, חברים ורשתות חברתיות. אנו נחשפים לכמות גדולה מאוד של מידע, ובוררים בפינצטה את המידע שאנו מעמיקים בו. כדי למשוך אנשים – חשוב מאוד לנסח כותרת מושכת, מבטיחה ומזמינה, שתצליח לגרות את הקוראים. עם זאת, אסור להגזים, ולהשתמש בכותרות מפוצצות שאינן מבוססות על התוכן שבפנים. כותרות כאלה אולי ישכנעו את הקוראים להקליק פעם אחת, אבל הם לא יחזרו בפעם הבאה.
שיעור ההצלחה בפתיחת ניוזלטרים משתנה מאוד מחברה לחברה, ותלוי בכמות האנשים שמקבלים אותו, ובדרך בה גויסו. ניוזלטרים איכותים יכולים להגיע גם לאחוזי פתיחה גבוהים מאוד, לעתים אף למעלה מ-50%. הדבר החשוב הוא לעקוב כל העת אחרי אחוזי הפתיחה, ולנסות לשפר אותם. אם תצליחו לייצר מגמת שיפור קבועה – אתם בדרך הנכונה לייצר שירותי דיוור איכותיים.