עסקים רבים בישראל משתמשים בשיווק באינטרנט באמצעות תוכנת דיוור אלקטרוני ושליחת ניוזלטר – ובצדק. זהו אמצעי שיווק זול ופשוט ביותר לתפעול, שמאפשר לכם לשמור על קשר רצוף עם הלקוחות שלכם, לעדכן אותם בשירותים חדשים, מבצעים ותכנים.
אם אתם עדיין לא משתמשים בשירותי דיוור אלקטרוני – שווה לכם בהחלט להתחיל ולהתנסות בכך. זהו אחד מאמצעי השיווק הזולים והיעילים ביותר בנמצא.
אם אתם מתכננים להתחיל לשלוח ניוזלטר ללקוחות שלכם – או שאתם כבר שולחים – קבלו מספר טיפים לשיפורו:
1. הגדרת מטרות: לפני שאתם שולחים דיוור אלקטרוני – הגדירו מראש מה המטרות שאתם מעוניינים להשיג בשליחה. באמצעות הגדרת מטרות מדויקת תוכלו לבחון לאחר מכן את האפקטיביות. אחד היתרונות המובהקים של שיווק באינטרנט הוא האפשרות למדוד במדויק את החזר ההשקעה על ההוצאה שלכם.
2. תוכן איכותי: זהו הנושא הקריטי והחשוב ביותר. כל ניוזלטר צריך להתבסס על תוכן איכותי. אם אין בחברה שלכם מישהו שמתמחה ביצירת תוכן לשיווק באינטרנט, כדאי מאוד להיעזר בגוף שמתמחה בשירותי כתיבת תכנים. איכותם של הטקסטים ומידת העניין של התוכן שתשלחו, יקבעו במידה רבה את התגובה לדיוור – וכן את אחוזי ההישארות ברשימת התפוצה שלכם. ללא תוכן מעניין, החברים ברשימת התפוצה עלולים לנטוש אותה ולא לקרוא את המסרים שלכם. חשבו בכל פעם מחדש מהו התוכן שמעניין את מקבלי הדואר, מה הם רוצים לקרוא, מהו המידע שיש אצלכם בחברה שאותו תוכלו לחלוק עם הקוראים שלכם. תוכן איכותי יכול לכלול קישורים לכתבות רלבנטיות, סיפורים חדשותיים, סקירות מוצרים חדשים, טיפים מקצועיים מטעמכם – וכמובן גם מבצעים והטבות.
3. בדיקות טכניות: שירותי דיוור אלקטרוני מבוצעים בד"כ באמצעות מערכות דיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר אוטומטיות וחברות שמתמחות בכך. חשוב להקפיד ולבדוק שהמיילים שאתם שולחים לקוראים מגיעים בצורה קריאה ונוחה. בדקו זאת במגוון שירותי מייל נפוצים.
4. שלבו בין טקסטים ותמונות – שימוש בתמונות מושכות יכול לשדרג מאוד את מראהו של הדיוור, ולהגדיל את אחוזי התגובה אליו. עם זאת – ישנם שירותי מיילים שלא מציגים את התמונות כברירת מחדל – ולכן חשוב מאוד להקפיד לשלב בין טקסטים לבין תמונות.