שיווק באימייל הינו מהאמצעים היעיליםוהרווחיים ביותר שקיימים ברשת באינטרנט, ומהווה מרכיב מהותי בכל אסטרטגייתשיווקית המתמקדת במדיום זה. השיווק באימייל מקנה לבעלי העסק שליטה מלאה עלכל מרכיבי השיווק, כדוגמת המסרים המועברים ואופן עיצובם, פילוח קהל היעד,וניתוח ומעקב אחר ממצאי הקמפיין ותוצאותיו. שיווק זה מבוצע בעיקר באמצעותשליחת ניוזלטרים ודפי נחיתה, המנוהלים על ידי מערכת דיוור מקצועית ואיכותית.
להצליח לשווק באימייל
חשוב מאוד לבצע שיווק במייל באופן נכון ומקצועי מכיוון שעליכם להתחרות עם שורה ארוכה של מוענים. אםהמיילים שלכם לא יספקו סיבה מוצדקת לפתיחה ייגרמו תוצאות הפוכות, כלומרהמייל ייזרק מבלי שנקרא או שהנמען יבקש להוציאו מרשימת התפוצה שלכם. מאידך,שיווק נכון יהווה אמצעי מצוין להגדלת המודעות הציבורית אל העסק, וכןלהגדלת רשימות התפוצה וקהל לקוחותיו, מה שיוביל כמובן למינוף הרווחים. עלמנת להצליח בתחום כדאי להירשם אל קורס שיווק באינטרנט המשולב עם קורס לבניית אתרים וקידומם, אשר יספק לכם ידע מקיף ורלבנטי, לצד היכרות עם המונחים הנדרשים והפעולות הנכונות.
יצירת קהילה בעזרת שיווק באימייל
שיווקבאימייל מהווה במרבית המקרים דרך ליצירת קהילה וירטואלית, שהינה בעלתעניין ומכנה משותף בתחומים ספציפיים הקשורים בעיסוקי החברה. על מנת ליצורסביבה שכזו על בעל העסק להכיר ולהבין היטב את קהל לקוחותיו הקיימיםוהפוטנציאליים, על מאפייניהם וצרכיהם המיוחדים. בעזרת הבנות אלו ניתן לשווקלקהל היעד מידע רלוונטי המעניין אותו ושהינו בעל ערך מוסף, ואף גורםלהגדלת מעורבותם של הנמענים בפעילויות החברה. תחומים אלו עשויים להיותממוקדים במוצרים ובשירותים, כדוגמת חברה העוסקת בליסניג רכבים שתספק מידעאקטואלי וחשוב בתחומי ההשכרה. מאידך, ניתן לשלב תכנים עקיפים המעניינים אתקהל היעד, כדוגמת חברה המוכרת מוצרי ניקיון ידידותיים לסביבה המפרסמתעצומות ועדכונים בנושאים אקולוגיים וסביבתיים.
מה כולל שיווק באימייל
שיווק אפקטיבי ומוצלח באימייל מורכב ממגוון פעולות, הכוללות בין היתר:
- הגדרת מטרות ויעדים, כולל אפיון קהל היעד וצרכיו ופילוח לקבוצות משנה.
- תכנון ובניית אסטרטגיה שיווקית מקיפה וכללית.
- עיצוב וכתיבת תכנים שוטפים, מתעדכנים ומתחדשים עבור הדיוור האלקטרוני.
- שליחה מתוזמנת של הדיוור לכל הנמענים ברשימות התפוצה.
- עדכון שוטף וקבוע של רשימות התפוצה.
- התאמת מערכות הדיוור למכשירי הסלולארי.
- בניית וניהול אתר מקצועי המקושר לתכני השיווק באימייל באופן מדויק ופשוט.
- מעקב וניתוח אחד פעולות וממצאי השיווק באימייל.
- מערכת רב מסר מקצועית ואיכותית לניהול דיוור העסק.
עד כאן להפעם. במאמר הזה התמקדנו בנושאים השיווקיים של הדיוור, במאמר הבא נסקור את הצדדים הטכניים של השיווק באימייל.