לפעמים משפט אחד קטן משנה הכל.
כולנו מכירים את מקרי ה "לקוח המטורטר". זה, כמובן, אף פעם לא קורה בכוונה. בדרך כלל מדובר בצירופי מקרים אומללים בהם מועבר הלקוח כתפוח אדמה לוהט מנציג אחד למישנהו, מבלי שאף אחד בשרשרת נותן לו פתרון אמיתי לצרכיו.
ואז מגיע הלקוח אל אותו נציג/נציג בכיר/מנהל שדווקא כן מצליח לתת פתרון ומענה לצרכי הלקוח. פתרון אמיתי.
ובסוגריים נוסיף:
אם אתם תוהים מדוע דווקא הוא הצליח, אז לעיתים משום שיש לו יותר סמכויות, לעיתים משום שיש בידיו יותר ידע, ולעיתים דווקא משום שאותו נציג הגדיל ראש וסגר את מעגל הטיפול.
זו בדיוק הסיטואציה בה ניתן להפוך את הלימון ללימונדה, בשאלה אחת קטנה:
אדוני, האם השירות שקיבלת לשביעות רצונך?
נכון, צריך היגיון בריא על מנת לשאול את השאלה בתזמון הנכון, בהקשר הנכון, כשהלקוח כבר מחויך ומרוצה.
ןמה משיגים באמצעות שאלה זו?
ראשית, החוויה והרושם הכללי שנשארו אצל הלקוח חיוביים יותר, ומכאן נגזר ערך רב בשימור הלקוחות
ולא פחות חשוב:
זו שאלה שמפחיתה שיחות חוזרות המעסיקות את מערך השירות שלך!
אם הלקוח לא מרוצה, יאמר באותו המעמד מה חסר לו. ואם הוא מרוצה, כאשר יאמר זאת, יחלחל המשפט גם לתודעתו שלו.
ואם ההמלצה הזו נשמעת לכם מוכרת, זה מכיוון שהיא באה מעולם תסריטי השיחה במכירות:
גם לאחר שהלקוח כבר רכש, חשוב לבצע חיזוק המכירה - למניעת הרהורי חרטה אצל הלקוח בדרכו הביתה, שיכולים אף להוביל לביטולי עסקאות.
ולניסיון (אמיתי בהחלט!) שנעשה באחת החברות בתקופה האחרונה,הוספת שאלה זו בתסריטי השיחה הפחיתה את הפניות החוזרות למוקדים באחוזים משמעותיים.