עם השינויים שאנו עדים להם בהתנהגות הצרכנית של כולנו, בשירות הלקוחות ובהתמנהגות המשווקים, להלן רשימת 10 הטרנדים הבולטים בעולם השימור ונאמנות הלקוחות:
1. נאמנות לקוחות היא רעיון עמוק בהרבה ממה שהיה בעבר, היינו נאמנות לנקודות/מיילים/הטבות או, לחילופין, "מועדון לקוחות". נאמנות לקוחות כיום מתייחסת יותר ויותר לדרך בה התהליכים, הטכנולוגיות, הרעיונות, והאינטראקציות משלבים את האדם עם המותג.
הדרך היחידה להשיג נאמנות לקוחות היא באמצעות מעורבות עמוקה יותר, לכל אורך הדרך.
2. מותגים וחברות צריכים להכיר ולשרת את הלקוח שלהם בכל מפגשי הלקוח עמם: במוקד הטלפוני, באינטרנט, פנים אל פנים, וזאת על מנת לספק חווית לקוח איכותית.הראייה השתנתה ל"חווית לקוח כוללת".
3. משווקים עוברים לעבוד יותר ויותר במדיה החברתית. החל במאבק לאיסוף נתונים אודות הלקוחות ומאפייני הצריכה וכלה בשיווק עצמו.
המעבר ללימוד הלקוחות דרך המדיה החברתית תופס תאוצה, אך עדיין רחוק ממיצוי, מה שיעמיד את מומחי ה= BI ואיסוף הנתונים בשורה הראשונה של השיווק.
4. "התנהגות מבוססת מיקום" הופכת אטרקטיבית יותר בעיני משווקים, יחד, כמובן, עם התייחסות לעמדות והעדפות לקוחות, כפי שלמדו ומיפו אותן לאורך זמן.חשיבות הצעות אלו באפשרות להציע הנחות נקודתיות, ללקוח, במקום בו הוא נמצא, ובהתאמה אליו, בניגוד להנחות גורפות וגבוהות לכלל הלקוחות.
5. קופונים סלולריים הופכים יותר ויותר ל"מיינסטרים". העלות האפקטיבית של קמפייני קופונים ניידים מספקת למשווקים דרך קלה לבנות את נאמנות הלקוחות.
6. השימוש במדיה החברתית, במונחי ROI (החזר על ההשקעה), יהפוך נרחב אף יותר. הצורך בשיווק מדיד יגרום לפיתוח כלים רבים למשווק למדידת אותו החזר.
7. השימוש במידע לגבי התנהגויות הצריכה, שנצבר בתוכניות נאמנות השונות יהפוך לנפוץ ולמהותי אף יותר מהיום.
8. השיווק הויראלי, הנשען על המלצות חברים, ובכלל "חבר מביא חבר" יתרחבו.
9. השימוש בטכנולוגיה של הארנקים הדיגיטליים הניידים ייצור שינוי גדול בתשלומי קמעונאיות. כתוצאה מכך גם אפיקי השיווק של תוכניות נאמנות ישתנו.
10. סיבות נוספות וראויות ימשיכו להשפיע על נאמנות הצרכן למותג. למה הכוונה "ראויות"? ראויות חברתית.
ישנן, ודאי, מגמות והשפעות נוספות על שימור לקוחות, ועל נאמנות לקוחות. אך אילו המצויינות מעלה, כבר כאן, ולא ניתן להתעלם מהן.