הרבה אנשים מנסים למצוא עבודה, הם מתחילים את החיפוש בלהגיד שהם מחפשים ושם הם נתקעים, להלן סיכום של הכללים הבסיסיים של מציאת עבודה אפקטיבית ויעילה.
ראשית, קיימים חמישה כללים שהם תנאי בל יעבור למציאת עבודה:
1. הגדרת מאפייני המשרה: קבע לעצמך באופן ברור איזה עבודה אתה רוצה. אתה צריך לחשוב על כותרת התפקיד, תכולות הכרחיות ותכולות רצויות, דוגמאות למשרות רלוונטיות, מהו סוג הארגון / החברה, תנאי שכר עקרוניים, ועוד.
2. ממליצים: צריך לדאוג שיהיו לך שתיים שלוש המלצות, ליידע את החתומים עליהם שיצרו עימם קשר ולוודא שאין להם בעיה להמליץ עליך.
3. כוונה: אין טעם להתחיל במסע של חיפוש אחר עבודה ללא כוונה ברורה לעשות זאת. ללכת סחור סחור מתוך כוונה רק לבדוק אפשרויות אכן תגרום לך לבדוק אפשרויות... ותו לא.
4. קורות חיים: אי אפשר להפריז בחשיבותם של קורות חיים אינפורמטיביים, מושכים ומעצימים. האם ניסית פעם לבלוט בערמה של מאה קורות חיים? זוהי המציאות.
5. מסר מילולי: בהתבסס על קורות החיים, צור מסר קצר של 60 שניות (Elevator Speech) שבו אתה יודע להציג בצורה בהירה את עצמך ואת מה שאתה מחפש.
התחלנו במסע ? תחילה, חובה להשתמש בשלושה כיוונים של חיפוש ראקטיבי - חיפוש המגיב למשרות המתפרסמות באמצעים שונים:
1. לוחות דרושים ברשת: כמעט כל המשרות המתפרסמות על ידי חברות נמצאות באתרי חיפוש עבודה באינטרנט. ישנם שלושה מפתחות לשימוש יעיל ברשת - בחירת האתרים האיכותיים, לדעת להגדיר בצורה יעילה וטובה מסננים ומילות חיפוש, ותגובה מהירה להצעות רלוונטיות.
2. חברות השמה: שני כללים לחיפוש יעיל אחר משרה - בחירת החברות הנכונות המתמחות בתחום העיסוק שלך, היכרות מעמיקה ואישית איתם על ידי יצירת מערכת יחסים מול מנהלת הגיוס - בראיון אישי או לפחות בראיון טלפוני.
3. ירידי תעסוקה: כאשר קיימים ירידי תעסוקה בכיווני התעסוקה אותם אתה מחפש, אתה חייב להיות שם. זהו ריכוז גבוה של הזדמנויות שאתה חייב להיחשף אליהן.
שנית, ועכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת, נערך בחיפוש עבודה פרואקטיבי – חיפוש היוצר ומחולל את המשרה אליה אתה משתוקק. בעולם התעסוקה האינטנסיבי של היום, חיפוש פרואקטיבי הוא הדרך הנכונה למציאת המשרה הרצויה, וחשיבותו גוברת ככל שמדובר במשרה בכירה יותר. ישנם שלושה כיוונים מרכזיים בחיפוש עבודה פרואקטיבי:
1. נטוורקינג: בשוק צפוף, קשרים אישיים עוזרים מאוד בהשגת משרה אליה אתם משתוקקים. כדאי להיעזר בכל מי שאתה מכיר כדי להגיע דרכם לרעיונות רלוונטיים - חברים, משפחה, לימודים, מנהלים ועמיתים בעבר, החברים הקרובים מהצבא, ועוד. אל תהסס לפעול כך - אתה לא מגיע אליהם
מנקודת חולשה ואתה לא נזקק וחלש. ההפך הוא הנכון.
אתה רואה בהם חברים אמיתיים שרוצים לעזור לך ולקדם אותך. במידה ויהיה להם משהו שיעניין אותך הוא כבר ממילא יתרחש מעצמו.
2. רשתות חברתיות: הרבה תהליכי גיוס מתרחשים כיום ברשתות החברתיות. נצל את הקשרים שיש לך ברשתות אלו, גם הרשתות היותר חברתיות וגם הרשתות היותר עסקיות. בין הרשתות ניתן למנות את : דוגמאות? לינקדין, דה מרקר קפה, פייסבוק, ועוד.
3. פנייה יזומה לחברות: חשוב לעצמך... מהו מקום העבודה האידיאלי עבורך? למקומות עבודה אלו שווה לפנות באופן יזום, אפילו אם הם לא מחפשים שם עובדים נכון לעכשיו. כדאי תמיד לשבת במאגרי המידע שלהם, מפני שאף פעם אין לדעת מתי הם יזדקקו לעובד חדש.
כעת הכדור בידיים שלך. בהצלחה!