החלטת לפתוח עסק, אתה נמצא בעסק כל הזמן, והעסק לא מתרומם. נכון, אף אחד לא אמר שזה יהיה קל עלייך להספיק כל מה שנדרש, לעשות את הדברים הנכונים, לשלב בין העסק ובין החיים בכלל, אבל זה הכרחי למצוא את המינון הנכון גם לעסק וגם לחיים האישיים. חשוב לדעת לא לשקוע במחשבות שליליות.
אם אתה תולה את האשם בכך שגורם חיצוני "אשם" בכך שהעסק שלך לא מתרומם – כמו למשל כלכלת המדינה, עסקים אחרים, הלקוחות שהפנו לך עורף, מזג האוויר - אם כל אלה נובעים מגורמים אובייקטיבים, אז לכאורה אין לך מה לעשות. כדאי לך להפסיק לקרוא את המאמר ברגע זה. חבל על הזמן שלך.
האם קיימת אפשרות שאתה לגמרי לא בכיוון? לצערי עליי לבשר לך שהעניין לא קשור אל העסק, העסק מתרומם בזכותך או לא מתרומם בגללך – בכל מקרה הכול מתחיל ונגמר בך. אתה הוא זה שקובע את הצלחתו או כישלונו של העסק - האישיות והעסקיות.
יש אינסוף אפשרויות לשינוי ועשייה כדי להביא את העסק שלך למקום טוב יותר כמה מהם אתה בוודאי עושה על הצד הטוב ביותר, חלק מהדברים אתה מבצע בצורה סבירה, חלק מהדברים אתה יודע אבל אינך מבצע אותם מפני ש"אין לי חשק", חלק מהדברים לא מתבצעים כי אתה לא יודע אותם עדיין.
כדי להביא את העסק שלך למקום אחר אתה מוכרח לפעול בצורה שונה - לפעול בצורה יעילה יותר, לעשות עוד דברים, ללכת בדרכים שעוד לא הלכת בהן, להתעדכן ולהימנע מביצוע של דברים שעלולים לפגוע בהצלחה.
למשל: לפתח מוצר או שרות שלא קיימים בשוק, להתראיין למקומון באזור המגורים שלך, ליצור לעצמך מעגל חברים שישמשו כדירקטוריון מייעץ, להתעמל בקביעות, לוודא שהגבייה מתבצעת כנדרש, להתבונן על תהליכי העבודה בעסק ולשפר את היעילות שלהם, להשתתף בקורס עסקי מתקדם, לחזור לנגן בגיטרה, לדאוג לכך שהעסק שלך יופיע במיקום גבוה במנועי החיפוש, לקבוע חופשה משפחתית בעוד חודש, לפרסם באופן קבוע במקומון המוביל של העיר, לוודא שהתזרים של העסק חיובי ויציב, לתכנן תוכנית עסקית לטווח הזמן הרחוק והבינוני, למצוא שותף לתכנון בתחום המו"פ העסקי, לא לעבוד מול ספקים לא מוצלחים, לעבוד לפי לוח זמנים אפקטיבי, לעשות טלמיטינג בעזרת אאוטסורסינג, להשתלב בקבוצה העוסקת בשיווק מפה לאוזן, לפתח מוצרים משלימים, לשבת לפגישת עבודה מסודרת עם רואה החשבון שלך, לצאת למסעדה או סרט עם אשתך, לקנות תוכנה לניהול פיננסי, למצוא שותף עסקי לשיתוף פעולה, לתמחר מחדש את השירותים שלך, לדאוג לשמירת קשר קבוע עם לקוחות חשובים, להשתתף בכנס מקצועי בתחומך, לחזור לשחות, ...
הכול פתוח...מהיכן מתחילים? איך מחליטים על דרכי פעולה?
מבינים שכל עסק, בלי קשר להיקפו, יכול להתנהל כמו חברה עסקית גדולה. בכל ארגון ישנם שורה של תפקידים ותהליכים החייבים להתקיים כתנאי להצלחת הארגון והתרוממותו. אם תסקור את המבנה הארגוני של כל חברה עסקית אופיינית, תרה שיש בה תמיד ( בצירופים שונים) שישה מנהלים המופקדים על התחומים הבאים – הכוללים : משאבי אנוש – השמה, רווחה, הדרכה. שיווק ומכירות – כל מה שקשור לקידום ופרסום מוצרי או שירותי החברה, יחצנות. כספים – מימון, גבייה, הנהלת חשבונות. מחקר ופיתוח – תכנון מוצרים, ראייה קדימה תפעול – התבוננות בהווה, ניהול תהליכים, רכש, מחשוב. מנכ"ל – איזון ואינטגרציה בין כולם, מנהיגות, הובלה. כל התחומים הללו חייבים להתקיים בכל עסק, ולא חשוב מה גודלו.
כדי לנהל עסק אתה צריך להתמצא בדברים שהם מעבר להבנה שלך בתחום המקצועי שלך. כדי להצליח כעצמאי ובעל עסק עלייך להיות גם מקצוען בתחום המקצועי שלך וגם מקצוען בניהול העסק. אתה צריך ללמוד באופן יסודי איך כיצד מנהלים עסק, להטמיע את מה שתלמד בהתאמה לעסק שלך, ולפעול כל הזמן לשיפור ולשדרוג המקצוענות שלך בניהול העסק עצמו.
עכשיו הכדור במגרש שלך. בהצלחה! מאמן לעסקים ולקריירה.
|