מפתח לרשת מסבירה שכתיבה שיווקית היא מקצוע לכל דבר ועניין. קשה לנו לדעת זאת כיום, כמי שחי בעולם המערבי, אך עד לא מזמן הייתה הכתיבה נחלתו של מיעוט שבמיעוט.
. התפתחות המסחר ואמצעי התקשורת במאה העשרים הפכו את ההנושא של כתיבה שיווקית למקצוע בפני עצמו, שגם לו תחומי משנה כמו כתיבה שיווקית לאינטרנט, כתיבה שיווקית לפרסומות טלוויזיה, כתיבה שיווקית של כתבות תדמית בעיתונות המודפסת ועוד.
לפי מפתח לרשת העובדה שכולנו יודעים להעלות דברים על הכתב יוצרת בלבול וחוסר בהירות בנוגע למיומנות של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא מיומנות שדורשת למידה, ניסיון וגם מעט כישרון. העובדה שכל אדם מסוגל לכתוב וכן שכל אדם נחשף לכמות עצומה של טקסטים שיווקיים בכל יום נתון, גורמת לאנשים רבים לחשוב שכתיבה שיווקית אינה "סיפור גדול", אלא מיומנות בסיסית, כמו חיבור רשימת מצרכים למשל..
אין טעות גדולה מזו. כתיבה שיווקית היא מומחיות וכתיבה שיווקית שלא מתבצעת כהלכה היא כתיבה שיווקית שתשיג את האפקט ההפוך מזה שהתכוונו אליו. היא תגרום לנמענה של הכתיבה להתרחק מן הטקסט שניסחנו בעמל רב ולאבד כל שביב עניין, שכפי הנראה היה לו בטרם התחיל בקריאת הטקסט.
אדם אינו מסוגל להפוך למומחה לכתיבה שיווקית ביום אחד, אך הכרות עם מספר כללים בסיסיים היא דבר שכולנו עשויים לצאת משכילים ממנו. בואו ננסה, אם כן, לנסח מספר כללי יסוד, הדורשים את התייחסותו של כל מי שמבקש להתנסות בכתיבה שיווקית.
הכלל הראשון הוא שכל כתיבה שיווקית היא כתיבה המבקשת לשווק פרט מסוים לאדם מסוים או לקבוצת אנשים מסוימת. כל אדם או כל קבוצה שונים מאחרים. משום כך חשוב ביותר לנסח לעצמנו מראש את האיפיון של קהל היעד שלנו ולכתוב כתיבה שיווקית שתכוון עצמה למאפייניו של קהל היעד. ניסוח מאפייניו של קהל היעד אינו חזות הכול ויש לדעת כיצד מנסחים לכל קהל יעד, או גרוע מכך – כיצד מכוונים בטקסט שיווקי אחד למספר קהלי יעד שונים, אך דיה לצרה בשעתה.
כלל שני של כתיבה שיווקית הוא לנסות ולחבר טקסט שיאפשר לקורא להתחבר אליו ואולי אף להזדהות עימו. ברור מאליו ששיחה עם סוכן מכירות יעילה יותר, לדוגמא, מאשר קריאת טקסט שיווקי. כיון טקסט אינו סוכן מכירות, אפשר לנסות ולהשיג אפקט דומה באמצעים העומדים לרשותנו. יש דרכים שונות להשגת אפקט זה. אפשר, למשל, להתחיל את הטקסט בשאלה שתביא את הקורא להנהן בהסכמה: "נכון שגם אתה נמצא בבעיות כלכליות?.." טקסט מעין זה הוא טקסט שמאפשר לנו להתחיל ולפרוס את משנתנו השיווקית מתוך נקודת הסכמה עם הקורא ולשפר את סיכויינו להצליח במשימת השיווק שלנו.
כלל שלישי של כתיבה שיווקית נכונה קשור לאופן ארגון הטקסט. טקסט שיווקי טקסט המיועד לאינטרנט בפרט, הוא טקסט שצריך להביא בחשבון את מגבלותיו של הקורא לא את מגבלות ההבנה שלו, חלילה, אלא מגבלות כמו סבלנות קצרה ורצון לקבל מידע באופן מיידי . משום כך חייב הטקסט להיות מאורגן בצורה נוחה, ברורה, באופן המאפשר התרשמות מהירה, להביע בתחילת הטקסט את הרעיון המרכזי, להדגיש מילות מפתח ועוד.
לסיכום, מפתח לרשת היא מיומנת בכתיבה שיווקית הנדרשת במיוחד לנוכח התחרות העזה בעידן שפע המידע. יש צורך לדעת כיצד לעשות זאת נכון, בכדי להיות מסוגלים להתמודד עם המתחרים הרבים ולאפשר לנו לשרוד ואף להצליח. כתיבה שיווקית אינה מבטיחה לנו הצלחה, אך היא בהחלט נקודת פתיחה טובה.