אדם שרכש כרטיס טיסה מישראל לניו יורק במחלקת תיירים ישב במהלך הטיסה מול המטבח.
הנוסע הגיש תביעה כנגד אל על בסך של 8,004 ₪ שהם עלות הטיסה בגין אי הנוחות לו במהלך הטיסה.
הנוסע אף טען כי העוברים ושבים, רובם דיילים, עברו שוב ושוב ליד כיסאו ובכל פעם הוא נחבט על ידם.
התובע מציין כי ביקש בשלב מסוים לעבור למקום אחר, אולם לא היה במחלקת תיירים מקום פנוי, זולת מקומות של הדיילים, לשם הוצע לו לעבור אולם הוא סירב, והנהלת הטיסה מיאנה להעבירו למחלקת עסקים מאחר ורכש כרטיס למחלקת תיירים.
התיק הובא בפני כבוד השופט אור אדם מבית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע (ת"ק 1735-09).
כבוד השופט בפסק דינו מציין כי בהתאם לסעיף 4 לפקודת הנזיקין מעשה של מה בכך, שאדם רגיל לא היה תובע בגינו לא יהווה עילת תביעה.
עוד מציין כבוד השופט כי בתי המשפט עמוסים עד מאוד ומשפטים בהם קיימות זכויות ממשיות של תובעים נדחים לתקופות ממושכות עקב העומס הרב.
בנסיבות אלה ישנם עניינים שאף אם כרוך בהם נזק או עוולה, לא מן הראוי להטריד את המערכת המשפטית בגינם ולגרום לעומס נוסף של המערכת העמוסה ממילא.
כבוד השופט מציין כי כל נסיעה במטוס בטיסה ארוכה וממושכת, מביאה לאי נוחות בכך שאנשים עוברים הלוך ושוב במהלך הטיסה, ולפיכך יש לבחון רק את הנזק הנוסף שנגרם לתובעת מהמיקום המיוחד שבו הוצב כסאו בעת הטיסה.
חברת אל על הציעה לתובע את הסך של 100 $ וכבוד השופט מציין כי בנסיבות העניין ההצעה נראית לו בהחלט פיצוי ראוי בגין הנזק ועל כן, קובע כבוד השופט כי על חברת אל על לשלם לתובע את הסך של 400 ₪.
ד"ר דוד סער, עו"ד
משרד עורכי דין ד"ר דוד סער - משרדנו בעל ניסיון עשיר בייצוג וטיפול משפטי מקצועי ומקיף בתחום דיני עבודה וכן בתחומים נוספים.