מושגים בסיסיים בבניית אתרי תדמית
במאמר זה אנסה להסביר לכל אלה מכם שאינם מבינים יותר מידי בעולם האינטרנט והיתרונות שהוא מציע את המושגים והעקרונות הבסיסיים בבניית אתרי תדמית אשר, לפחות לפי דעתי, הפכו להכרח כמעט עבור כל אחד בימינו.
אז אתחיל בבסיסו של דבר: מה הכוונה בכלל במושג אתר תדמית?
אתר תדמית הוא אתר המייצג אותך, אתר הבית שלך בעולם הווירטואלי הלוא הוא עולם האינטרנט. לכל בעל מקצוע בימים אלו רצוי שיהיה אתר רשמי מאחר ומרבית האנשים מכירים באינטרנט ככלי פרסום ויותר חשוב ככלי למציאת בעלי מקצוע - כלי הכוונה וירטואלי לעולם האמיתי. אל לנו להפריד בין עולם האינטרנט לעולם הלא אינטרנטי: מסיבה זו אתרי תדמית מהווים כלי חובה לכל אחד אשר רוצה לפרסם עצמו ברבים, מכל סיבה שהיא.
מי צריך את זה בכלל?
היום כל אחד אשר רוצה להיחשף ברבים צריך אתר באינטרנט, לא משנה במה הוא עוסק אם בכלל. מובן מאליו שכל בעל עסק רציני צריך שיהיה לו אתר תדמית ברמה גבוהה על מנת למשוך את קהל היעד הקיים או החדש ולהגדיל את טווח פעילותו. גם אם העסק ממוקם פיזית בחנות או מפעל אתר אינטרנט יתרום באופן משמעותי להידוק הקשר בין בעל העסק לעובדיו וקהל הקונים. גם אמנים לסוגם, זמרים, צלמים, רקדנים וכד' ייהנו מהיתרונות הרבים שמציעים אתרי תדמית. במקרים אלו הסיבה פשוטה מאוד: האתר הרשמי של האומן הוא הדרך הטובה ביותר לתקשר עם לקוחותיו או מעריציו, לידע אותם על יצירותיו האחרונות, חדשות ועוד.
מה צריך לדעת כשבונים אתר תדמיתי?
אתרים תדמיתיים שונים במספר נקודות בסיסיות מאתרי מכירות או אתרים שלא נועדו לייצג מישהו, משהו או גוף מסוים. הנקודה החשובה ביותר היא ה SHOW, הרושם הראשוני, עליו אסור לוותר בשום פנים ואופן. במילים פשוטות האתר צריך להבנות בצורה מרשימה ויזואלית, להיות מאתגר, מעניין ופשוט להפעלה כאחד. המטרה היא לשדר לגולש שזה עתה נכנס לאתר ובפעם הראשונה משהו בסגנון "עוד לא ראית בחיים שלך אתר כזה" ולגרום לו לחשוב שבעל האתר הוא "אחד התותחים בתחומו". עם זאת בשם העיצוב אסור לוותר על תכנות נכון וקידום יעיל במנועי החיפוש. לצערי הרב אתרי תדמית רבים אמנם מרשימים מאוד ויזואלית אך מאחורי הקלעים פשוטים מידי או מסובכים מידי תכנותית ולכן מקשים על מנועי החיפוש ב"אינדוקס" שלהם ואף רע מזאת - מודחים מאינדקס מנועי החיפוש השונים (ובראשם גוגל כמובן) בגלל טעויות תכנות אשר מתפרשות על ידי מנועי החיפוש כעברות על חוקי הפרסום.
מסיבות אלו חשוב מאוד לזכור שבבחירת בונה אתר חייבים לבדוק את איכות עבודתו מבחינה טכנית ותכנותית. מכיוון שרוב האנשים לא מבינים בתכנות אתרים רצוי להתייעץ עם גורמים מקצועיים, חברים שמבינים בנושא או לפחות ללכת על בונה אתר עם המלצות והוכחות בשטח. זכרו: מעצבים יש המון אך מעטים יודעים גם לעצב וגם לתכנת בצורה נכונה, יעילה וידידותית.
נקודה חשובה נוספת בכל הקשור לבניית אתרי תדמית היא הצד הכספי. שלא תטעו, הנושא הכספי חשוב בכל אתר שתבנו אך במקרה זה יש נטייה של לא להתפשר ולכן המחיר באופן טבעי עולה ועולה ו.. עולה.
אז כדי שלא תלכו לאיבוד בים הצעות המחיר שבדרך כלל נוטות לקפוץ מקצה לקצה, השתדלו ללכת לפי מספר חוקי ברזל:
1 - הקציבו לעצמכם תקציב מקסימאלי (והגיוני כמובן..) אותו אתם לא יכולים לעבור בשום פנים ואופן.
2 - עשו סקר שוק מקיף וקבלו הצעות מחיר מכמה שיותר בוני אתרים.
3 - "קמטו" קצת את דרישות האתר שלכם על פי הצעות המחיר שקיבלתם. קחו בחשבון שחלק ממיליון האופציות שרציתם באתר ניתן לדחות לתקופות מאוחרות יותר בהן היכולת הכלכלית שלכם תהיה קצת יותר גמישה.
4 - לכו על מי שעומד בדרישות התקציב, האיכות ונראה לכם זה שהכי כיף ורציני לעבוד איתו. חשוב מאוד שהאדם או החברה איתם תעבדו יהיו אחראיים מפני שבניית אתר אינטרנט הינה עבודה ממושכת ומתמשכת.
לסיכום, אתרי תדמית הם למראית עין בלבד אתרים דומים לכל השאר אך שימו לב שלא כך הדבר. לכן עדיף תמיד שתבחרו בבוני אתרים המתמחים בסוג זה של בניית אתרי אינטרנט - כך תקבלו את התוצאה הטובה ביותר.
בהצלחה!
אורי ויסמן - www.luminalweb.com