השאלה הזו עולה ושוב חוזרת ועולה, כל כך הרבה פעמים והרי התשובה היא ברורה לחלוטין:
בניית אתרים מקוריים! אם כבר פייסבוק ולא רק לעניינים חברתיים, אז למינוף ודחיפה של האתר ותכניו. פייסבוק היא רשת חברתית. כשמה כן היא, נועדה לענייני חברה ופנאי. אם תשאלו אותי, היא גוזלת הרבה יותר מרק כמה משעות הפנאי שלנו. בכל מקרה, אתר האינטרנט האישי מהותו בראש ובראשונה עסקית וככזה עליו לשדר: איכות, מקצועיות, רצינות, יוקרה, מקוריות ועוד וליצור בידול חזותי - איכותי ביחס למתחרים.
פייסבוק זו פלטפורמה חברתית נהדרת המאפשרת, מעבר להנאה בשעות הפנאי, את דחיפת האתר שיווקו ופרסומו ויצירת קשר אישי עם לקוחות פוטנציאליים בכל תחום שבו אנו עוסקים. אבל הרי זה ברור, שלקוח יעדיף חנות ממשית ורצינית לקנות בה וזה בדיוק האתר האישי, מאשר משהו לא מחייב ושאינו מעיד על ניסיון ורצינות בעיסוק בתחום, כמו אתר או פלטפורמה חינמיים. בניית אתרים אישיים, מקוריים, איכותיים ומותאמי צרכי התחום והלקוח, הפכה להיות מוצר נחוץ ביותר ותחום שיש בו "זיופים" רבים כגון: בוני אתרים ללא "היתר בנייה", שאינם יודעים להניח יסודות איתנים לאתר, כך שישמש את הלקוח באופן איכותי ונטול באגים. תוך נתינת אפשרויות עדכון תכנים ואף שדרוג כללי של האתר בהתאם לצרכי השוק המשתנים והתפתחות הטכנולוגיה לאורך השנים.
נחזור לעניינינו, פייסבוק = מקום נהדר (יותר או פחות) להעביר את הזמן ולעיתים אף, כלי מצוין לקידום עצמי. אך לא בזכות עצמו ולא במקום אתר אינטרנט אישי, כי אם כערך מוסף ולצד בניית אתרים איכותית, מקצועית ומותאמת אישית. "הרעש הפרסומי" במדיה בכלל ובאינטרנט בפרט, הפך גדול מאד וכבר לא ניתן להכיל את כל המידע. לכן, חשוב להגיע לתודעת לקוחותינו ואלו שיתעניינו בנו, על אף אותו "רעש". הפייסבוק, הוא אולי רועש מכולם. אבל אם משם, או ממנועי החיפוש, מפורומים שנוגעים בתחומנו, או מאי-מיילים ששלחנו בצירוף כתובת האתר, מכרטיס הביקור שלנו, או מכל מקום אחר... מי שיגיע אל תוך האתר האישי שלנו, יקבל בדיוק את שאנו מבקשים לחלוק עימו. בניית אתרים איכותית תביא לכך: שימצא את האתר בקלות, יתמצא בו בקלות, ייהנה מתוכנו בקלות, יישאר בו לאורך זמן ואף ישוב אליו. יותר מכך, יש בכוחה להביא לכך שימליץ לאחרים על האתר וישבח את איכותו ובכך בשל פרסום מפה לאוזן, תגדל החשיפה של האתר והתכנים שבתוכו אף יותר. לסיכום, ברשת האינטרנט יש הרבה פלטפורמות ודרכים לשיווק עצמי ופרסום. חלקן טובות ואיכותיות יותר וחלקן פחות. טוב להכיר אותן וטוב להפיק מכל אחת את המקסימום שיש לה להציע. אולם חשוב לזכור שעל אף האמונה הרווחת, שכל פרסום הוא פרסום טוב, ברשת האינטרנט אין זה תמיד כך. פרסום יתר בפורומים, עלול להביא לחסימת המשתמש בשל הצפה והפרת חוקי השימוש בפורום. שימוש במיילים לשיווק עצמי, יכול אף הוא להוות עילה לתביעה ובכל מקרה, אין דבר מעצבן יותר מדואר זבל וכשמו כן אנו עושים איתו, ישר לפח האשפה הווירטואלי.
הדוגמאות הן רבות, המסקנה היא אחת: בניית אתרים איכותית היא הפיתרון. זהו כרטיס ביקור אינטרנטי אישי. זו חנות אינטרנטית פרטית. בדיוק מה שנחוץ לנו. בדיוק מה שאנו רוצים שזה ישדר. מעוצב, בדיוק כמו שאנו רוצים שזה יראה.
אז, תיהנו בפייסבוק, ד"ש לחבר'ה ; ) ו... שיהיה בהצלחה בעבודת הבנייה.