פרסום בפליירים ידוע כתחום בעייתי כיוון שרובם נזרקים לפח עוד לפני שמקבלי הפליירים קראו מה יש לכם להציע. אז למה להדפיס פליירים? פרסום בפליירים הוא זול, פשוט וקולע בדיוק לאזור הגאוגרפי בו תרצו להתפרסם.
ביכולתכם לשפר משמעותית את אחוזי הפניות אליכם מפרסום בפליירים, ולשם כך עליכם להקפיד על ביצוע נכון של מסע הפרסום או לפנות לאחד מאותם בתי דפוס המבינים את העבודה לעומק:
א. אל תחסכו בעיצוב הגרפי. בעלי עסקים רבים, לרוב עסקים קטנים המעוניינים לצמצם למקסימום את עלויות הפרסום, בונים בעצמם את עיצוב הפלייר ולרוב עושים זאת באופן לא מקצועי, תוך שימוש בתמונות ובפונטים לא איכותיים (שהרבה פעמים הורדו מהאינטרנט באופן לא חוקי שפוגע בזכויות היוצרים של יוצר התמונה/הפונט), נעשו בתוכנות לא מקצועיות לגרפיקה (ולא, וורד או פאוור פוינט הן לא תוכנות לעיצוב גרפי מקצועי) והתוצאה הסופית נראית בהתאם - פשוט לא מקצועית. פליירים שנראית לא מקצועיים מרמזים על עסק לא מקצועי ורוב הסיכויים שיגיעו לפח האשפה. לכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב פליירים שיתבצע ע"י מעצב גרפי מקצועי. תפקידו לודא שהפליירים שלכם יעוררו עניין, יפנו אל קהל היעד ויעבירו את המסר שהנכם מעוניינים לשדר. פליירים מקצועיים משדרים תחושה שעומד מאחוריהן עסק מקצועי ורציני. עיצוב פלייר נכון יגרום למקבל הפלייר להתעניין בו ולהמשיך לקרוא במקום להשליכו לפח. עיצוב גרפי מקצועי מורכב מאלמנטים רבים - שימוש בתמונות איכותיות ובפונטים מיוחדים אשר נקנו באופן חוקי ומתאימים לאיכות הדפסה, שימוש באלמנטים גרפיים שונים - רקעים, צורות, אפקטים ועוד, בנייה נכונה של התוכן (מה כדאי להבליט? כיצד לעורר עניין?) וכל זאת תוך חשיבה על הזהות העסקית, שימוש בלוגו ובצבעים הקיימים של העסק על מנת להחדירם למודעות הציבור.
אם החלטתם להשקיע בהדפסת פליירים, חשוב לדעת שהשקעה בעיצוב פלייר מקצועי תניב תוצאות טובות יותר ותחזיר את ההשקעה. בנוסף, אם תעצבו פליירים בסטודיו מקצועי לגרפיקה תוכלו לדרוש את הקבצים הסופיים באיכות הדפסה על מנת שבפעם הבאה שתרצו להדפיס פליירים - העיצוב כבר יהיה קיים ולא תצטרכו להשקיע פעם נוספת בעיצוב הפליירים.
ב. תחשבו טוב על תוכן הכיתוב. מהו המסר העיקרי שתרצו להעביר ללקוח? מהו השירות / המוצר האטרקטיבי ביותר שהנכם מציעים ומעוניינים להדגיש? תוכן שמתפזר ליותר מדיי נושאים עלול לבלבל וליאש את הלקוח. זכרו כי פליירים המחולקים לתיבות דואר אינם דפי תדמית אודות החברה. עדיף לתת הצעה אטרקטיבית ולהדגיש את הייחודיות שלכם מאשר להאריך במילים אודות התחום עצמו. בחרו מה תרצו להדגיש ולהבליט (כותרת/טקסט גדול שיפנה אל הקהל) ומה יהיה כתוב בקטן, והעבירו הוראות אלו למעצב הגרפי. אין לכם כשרון כתיבה? לא בטוחים איך כדאי להציג את עצמכם באופן שיווקי? השתמשו בשרותי קופירייטינג מקצועיים.
ג. הציעו מבצע מיוחד או הנחה אטרקטיבית למציגי הפליירים בעת הפנייה אליכם. תוכלו אפילו לבקש מהמעצב הגרפי ליצור אזור בפלייר שישמש כקופון גזירה, זה ידרבן את הלקוח לשמור את הפלייר ולא לזרוק אותו, הרי בצורה זו הפליירים שלכם שווים כסף ולא סתם דפים פרסומיים. אל תשכחו לציין על גבי הקופון את פרטי יצירת הקשר עמכם - למקרה שהקופון יגזר והפלייר עצמו לא ישמר. כמו כן מומלץ להוסיף שורה קטנה שמבטלת כפל מבצעים ומסירה מכם אחריות לעמוד בצבע עד אין קץ ("המבצע בתוקף עד..").
ד. השקיעו בחלוקת פליירים אמינה. אם הפליירים שלכם יחולקו יחד עם עוד עשרה פליירים אחרים - רוב הסיכויים שכל ערמת הפליירים הזו תגיע לפח. יש לבחור היטב את חברת החלוקה הנכונה שתאפשר לכם לבחור במדוייק את האזורים והרחובות בהם יחולקו הפליירים שלכם. חברות חלוקה אשר מציעות חלוקת פליירים בעלות זולה מאוד לעומת המתחרים עלולות לחלק כמה פליירים בבת אחת, או גרוע מכך, חלק מהפליירים שלכם פשוט יזרקו לפח עוד בטרם חלוקתם ובכך יגרם לכם נזק רב. בחרו בחברת חלוקה אמינה, שתודיע לכם מתי החלוקה הסתיימה (כך גם תוכלו לבדוק זאת בעצמכם). ישנם בעלי עסקים קטנים שיש ברשותם זמן ויכולים לחלק בעצמם, במקרה הזה אין בכך פסול.
יש לכם שאלות? מעוניינים בייעוץ מקצועי? פנו לחברת ניו ויז'יון מדיה העוסקת בתחומי פרסום שונים, וביניהם גם הדפסת פליירים, עיצוב פליירים וחלוקת פליירים, ונותנת שירות מקצועי, אדיב ואמין.