כיום, עסקים רבים מצליחים להתפרנס אך ורק בזכות קידום אתרים באינטרנט עם דגש על מנוע החיפוש של גוגל.
מי שמסרב לעזוב את המדיה המסורתית- את ספר הטלפונים, העיתון והפליירים, דינו לשלם לא מעט כסף על פרסום יקר ולא יעיל במיוחד.
הלקוחות עברו לאינטרנט, המתחרים עברו לאינטרנט ועסק שלא עבר ישאר הרחק מאחור.
אמנם הטעות הכי גדולה שעסק יכול לעשות היא להתעלם לחלוטין מהמדיה החדשנית אבל גם מבין העסקים שכבר עברו לרשת יש לא מעט מנהלי שיווק ובעלי עסקים שעושים טעויות שפוגועות במערך השיווק באופן קשה.
קידום אתרים באינטרנט – עשה זאת בעצמך?
האם ההיתם מפטרים את רואה החשבון שלכם ומתנהלים בעצמכם מול רשויות המס?
האם ההיתם ניגשים למשפט ללא עורך הדין שלכם?
אני מניח שהתשובה לשתי השאלות היא לא מוחלט.
אין מה לעשות, יש אלמנטים עסקיים שאסור להשאיר למזל – כאשר עתיד העסק מוטל על הכף צריך להשתמש בבעלי מקצוע על מנת להצליח.
לכן, נדהמתי לגלות מספר גדול של מדריכים, פורומים ובלוגים שמציעים לבעלי עסקים לערוך קידום אתרים באינטרנט בכוחות עצמם.
נכון, אם תשקיעו מספר גדול של שעות בלימוד, ניסוי וטעיה יתכן שתצליחו בסופו של דבר לקדם את האתר שלכם למקום ריאלי בתוצאות החיפוש אבל העלות האלטרנטיבית של הזמן שתשקיעו תהיה גדולה הרבה יותר והתוצאות לרוב יהיו נחותות מאלו שמומחה קידום אתרים באינטרנט היה משיג עבורכם.
פרסום לא מבוקר
היתרון הגדול של הפרסום באינטרנט הוא שאפשר ורצוי למדוד לאן הולך כל שקל מתקציב הפרסום שלכם. אתם יכולים לראות כמה מבקרים (וכמה עבודה) הביאה ההשקעה בקידום אתרים באינטרנט, כמה מבקרים הביא הקמפיין הממומן וכמה מבקרים הביא הבאנר שקניתם באתר חדשות זה או אחר.
לאחר תקופה, קל מאוד לערוך חישובי עלות-תועלת, להגדיל את התקציב לשיטות היעילות ולקצץ את אפיקי הפרסום הפחות יעילים.
סביר להניח שלאחר שנה תגלו שתהליך קידום אתרים באינטרנט מניב את החזר ההשקעה הגבוה ביותר, אולם אם לא תבדקו לא תדעו.
אם החלטתם להכנס לפרסום מקוון לא לבדוק את יעילות הפרסום היא הטעות הגדולה ביותר שאתם יכולים לעשות