ייעוץ שיווקי זה טוב לכולם; לקונה, למוכר ולכלכלת העולם.
ייעוץ שיווקי הוא תחום מתפתח וצומח. יותר ויותר חברות מציעות שירותי ייעוץ שיווקי ויותר ויותר עסקים פונים לבקש את עזרתן של חברות שמציעות ייעוץ שיווקי. האם ייעוץ שיווקי מתאים לכול עסק שהוא? האם ייעוץ שיווקי עוזר רק למוכר – בעל העסק שמקבל ייעוץ שיווקי – או גם לקונה – הלקוח? הבה נבחן זאת בעיון מהיר.
בעל עסק שברשותו מוצר מוצלח יוכל להרוויח מקבלת ייעוץ שיווקי. ישנם הרבה מוצרים מוצלחים שנכשלו כיוון שהשיווק שלהם היה כושל. לא כול מי שיודע ליצור מוצר מוצלח, יעיל ואיכותי יודע גם כיצד לשווק אותו. ייעוץ שיווקי נועד להעניק לעסק את היכולת לשווק את המוצר. כדי להצליח בפיתוחו של מוצר כלשהו יש לחלק את המשימה לחלקים ולתת את הטיפול בכול חלק של המשימה למומחה בתחום. ייעוץ שיווקי הוא חלק חשוב בתחום הפיתוח של מוצר מוצלח. ללא ייעוץ שיווקי המוצר יהיה מוצלח אבל לא משווק בהצלחה. השלב של קבלת ייעוץ שיווקי מתאים עבור מוצר או מערך שלם של מוצרים הוא שלב חשוב בפיתוח המוצר; שלב שאינו פחות חשוב משלבי הייצור עצמם.
ומה יגיד מי שאינו טורח על פיתוח מוצר מוצלח? ישנם הרבה עסקים שאין ברשותם מוצר מוצלח שפותח כהלכה, האם אין להם זכות להתפרנס? האם הם אינם יכולים להיעזר בשירותי ייעוץ שיווקי? למעשה, עבור עסקים שאינם נהנים מהבעלות על מוצר מוצלח יש חשיבות כפולה ומכופלת לקבלת ייעוץ שיווקי מוצלח. ייעוץ שיווקי נכון יכול להפוך מוצר כושל למוצר מצליח. אמת, עדיף לייצר מוצרים איכותיים. עם זאת לא כול אחד יכול לייצר מוצר איכותי, לא כולם גאונים בייצור, ולכן יש להיעזר בשירותי ייעוץ שיווקי. ייעוץ שיווקי איכותי יסייע לעסק להתגבר על המחסור במוצרים איכותיים ויסייע לפרנסה הכה נחוצה.
ומה עם הלקוח? האם הוא מרוויח משירותי ייעוץ שיווקי? ייעוץ שיווקי לא נועד אמנם ללקוח אבל זה האחרון נהנה מכך שבעלי עסקים מקבלים ייעוץ שיווקי. חלק חשוב בכול ייעוץ שיווקי הוא התאמת המוצר ללקוח ושיפור הנגישות של הלקוח למוצר. ייעוץ שיווקי מסייע בכך ללקוח: הוא הופך את המוצר לנגיש יותר וידידותי יותר למשתמש. החיפוש אחרי המוצר יכול להיות מתסכל עבור הלקוח הממוצע; ייעוץ שיווקי טוב הופך את החיפוש לפשוט יותר ומותאם יותר לצרכיו של הלקוח.
מכאן נובעת התועלת הנוספת, ואולי החשובה ביותר, שניתן למצוא בתחום זה של ייעוץ שיווקי. ייעוץ שיווקי מסייע למעשה לכלכלה עצמה. כפי שכול כלכלן מתחיל יודע, המנוע העיקרי של הצמיחה הוא הצריכה. ככול שאנשים צורכים יותר כך הכלכלה צומחת יותר והעולם נהיה מקום טוב יותר. ייעוץ שיווקי מסייע מאוד להגדלת הצריכה. ייעוץ שיווקי מטייב את יכולת המכירה של העסק מצד אחד ומשפר את יכולת הקנייה של הצרכן מצד שני. ייעוץ שיווקי הוא מעין שמן בגלגלי הכלכלה. בעזרת ייעוץ שיווקי איכותי המנגנון עובד טוב יותר ונע מהר יותר.
ייעוץ שיווקי הוא אם כן מרכיב חשוב בכול כלכלה מודרנית. ייעוץ שיווקי מסייע למוכר למכור; ייעוץ שיווקי מקל על הלקוח את הקנייה; ייעוץ שיווקי מאפשר למנגנון הכלכלה לנוע טוב יותר ולפעול בצורה מיטבית.