ההבדל בין חברה שהיא מותג לכל חברה אחרת במשק היא לא רק במכירות אלא גם בחזון. חברה שיודעת למתג את עצמה היא חברה שמצליחה לראות קדימה את הממשק שבין האדם למוצר ויותר מכך - מאפשרת לצרכנים שלה לראות איך עתידם לא שלם בלי אותו מוצר. כך לדוגמא כל מכשיר חדש של אפל אפוף באווירת חובת קנייה של צרכנים.
הרעיון מאחורי המוצרים הוא חשוב אבל הוא אינו מספיק - חשוב להציג ללקוחות את העתיד, את השינוי המשמעותי שהמוצר יעשה עבורם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות צילום מוצרים שיווקי - זוהי דרך להציג לא רק את המוצר, אלא גם את הלקוח בסיטואציות שהינם פועל יוצא של השימוש במוצר.
חברות היי טק שרוצות להפוך גם הן לסמל סטטוס חייבות לעבור את תהליך מיתוג גם הן. ראשית עליהן להחליט מה המסר אותו הן רוצות להעביר ואח"כ עליהן להבין מה הייצוג הוויזואלי של אותו מסר. את הייצוג הגראפי חייבות ללוות תמונות מציאותיות של המוצר. בין אם מדובר בשבב, פיתוח או רעיון - ללא ייצוג ויזואלי מציאותי הקונספט לא יכול לקום לתחייה ולהפוך בבוא היום למותג מצליח.
על הפוטוגניות של המוצר אחראי כמובן בלעדית הצלם. צלמים שיווקיים מתפקידם להקים לתחייה מוצרים דוממים ולהמחיש את הרעיון העומד מאחוריהם. כך לדוגמא שבב מיניאטורי בצבעי כחול אפור אופייניים שנראה כמו כל שבב ממוחשב אחר (לעין הבלתי מקצועית והמקצועית כאחד) יכול להיות האחראי הבלעדי על הענקת סמי בינה מלאכותית לרשת מחשבים בבורסה. תאורה מחמיאה והתאמה נכונה של רקע וזוויות צילום אולם לא תמחיש את המיליונים שהשבב יעזור לגלגל אולם הם יגרמו לו להראות כמו מיליון דולר.
לא רק מוצרים מוגמרים יכולים לקום לתחייה לעיני המצלמה אלא גם פיתוחים בתחילת דרכם. שלד בסיס של פיתוח שהוגיו מחפשים ממנים יכול לקבל נפח וחיות בעזרת טכניקות מודרניות של צילום ועריכה. כך לא רק ההוגים יכלו לראות בעיני רוחם את הפיתוח קורם עור וגידים וקם לתחייה אלא גם משקיעים פוטנציאלים. הרי כאשר רעיון הוא מוחשי הרבה יותר קל להבין אותו ולממן אותו.