השימוש באקססוריז ככלי לשדרוג ההופעה שלנו כבר הפך למובן מאליו. כל אחת יודעת שהשמלה הכי פשוטה יכולה להפוך למסמר הערב בעזרת סט תכשיטים מקורי ומפתיע. השאלה הגדולה ששואלים את עצמם מעצבי תכשיטים רבים היא לא רק איך ליצור את התכשיט הזה שישדרג כל הופעה? אלא איך אנו הופכים לשם מוביל בתחום התכשיטנות, זה שיודעים שהתכשיטים שלו הם גולת הכותרת של כל בגד? התשובה לזה פשוטה ומבוססת על הקונספט של תמונה ככלי להעברת מסרים.
מעצב תכשיטים שרוצה לקדם את עצמו ואת היצירות שלו בתחום חייב קודם כל לתת ליצירות שלו חיים ויזואליים. הכוונה היא כמובן לתמונות שמציגות בצורה הטובה ביותר את איכויות התכשיט ואת ייעודו. (זהב או פליז? אבני חן או חרוזים? יומיומי או לערב? צעיר או מבוגר? ). צילום שיווקי משמעותו לדעת כיצד להפוך כל תכשיט לתכשיט הבא, אלא גם איך להעביר את כל האינפורמציה לעיל.
למה תמונות בעצם? ולמה תמונות שיווקיות?
בעולם העיצוב חשוב מאוד להחזיק תיק עבודות שייצג אותך. אם זה באינטרנט כאתר או כדף פייסבוק, ואם כאלבום מודפס המציג את יצירותיך. הדבר חשוב גם לתדמית שלך וגם לשמר דגמים שיהיו בקולקציות קודמות להשראה והתפתחות עתידית, ולעיתים שיחזור עבור לקוח חוזר.
התמונה השיווקית תעביר מסר מדוייק. אם אנו מייבאים לדוגמה תכשיטים מתאילנד - למשל דמויי כסף עם שיבוץ חרוזי פלסטיק - ונצלם אותם כך שייראו יוקרתיים, הדורים, דרמטיים, הלקוחות שלנו שמחפשים תכשיט יפה אבל זול לא יפנו אלינו! הצילום ירתיע! לעומתם, אלו שכבר ייפנו יתאכזבו עד עמקי נשמתם כי הם מחפשים תכשיטי יוקרה. ולהיפך. בעבודת יד למשל, צריך לעבור המסר שזוהי עבודת יד ולא תכשיט תעשייתי. שהתכשיט שאת מקבלת - אין עוד אחד זהה לו בעולם הזה... מכסימום - דומה.
המטרה היא להראות לאחרים בדיוק את מה שאתם רואים בתכשיטים שלכם! הדרך להשיג את המטרה החיונית הזו הזאת היא שימוש בתמונות שיווקיות. הכלי שלכם בכדי שלעבור את הדרך הזאת בבטחה הוא צלם שיווקי המבין שיווק, ומומחה בצילום תכשיטים. כזה שלא רק שיהיה נחמד ומוכשר, אלא גם יידע איך להעביר את המידע הנכון!
בהצלחה.