תוכנת CRM – באינטרנט או פנים ארגוני?
תוכנות CRM מופצות ברשת ועל ידי חברות תוכנה לרוב. כל תוכנה מציעה אפליקציות שונות על מנת לנהל היטב את קשרי הלקוחות של העסק, הארגון או החברה. תוכנת CRM היא הכרחית לכל ארגון על מנת לחקור וליישם את הנתונים לגבי לקוחותיו.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי תוכנת CRM היא רק ביטוי לתהליך עמוק יותר של ניהול קשרי לקוחות. מדובר בגישה שיווקית המעמידה את הלקוח במרכז ואת הקשר איתו כמנוף העיקרי לרווח כלכלי. הנתונים שמוזנים לתוכנת CRM הם החלק הניהולי של השיטה אשר יעברו לחלק התפעולי החשוב יותר.
איזו תוכנה טובה יותר? אינטרנטית או פנים ארגונית?
תוכנת CRM אינטרנטית
על פניו, תוכנת CRM על גבי האינטרנט היא הפתרון המושלם. היכולת להיכנס ולשאוב נתונים מכל מקום בעולם. גישה של כל הגורמים אל הממשק, במיוחד של סוכני המכירות, ואי התלות בשרת ארגוני שהרי התוכנה מתארחת על שרת אינטרנטי.
מצד שני, החסרונות בולטים גם כן. למשל, חוסר היכולת להתאים באופן מושלם את הצרכים המיוחדים של לקוחות החברה, הנפקת דו"חות מיוחדים הנכונים רק לארגון עצמו וחוסר קשר בין המערכות הפיננסיות האחרות של הארגון למערכת CRM.
תוכנת CRM פנים ארגונית
תוכנת CRM פנים ארגונית אוחזת גם כן ביתרונות רבים ומגוונים. המערכת מותאמת באופן מושלם לצרכי החברה ולצרכי הלקוח. ניתוח המידע המוזן אל המערכת טוב ומדויק יותר ויכולת קישור פנים ארגונית אל כל תוכנות החברה או העסק.
למעשה, תוכנת CRM פנים ארגונית היא נוכנה יותר מבחינת התפיסה הכוללת של שיטת CRM מפני שהיא מפלחת בצורה אישית יותר את הלקוח ובכך מאפשרת קשר טוב יותר עם הלקוח.
אז מה עדיף?
כל תוכנת CRM , בין אם זה על גבי הרשת או פנים ארגונית מועילה לניהול קשרי הלקוחות. נאמר כי ככל שהחברה גדולה יותר כך יש צורך בתוכנת CRM פנים ארגונית. תאגיד גדול מכיל המון צרכים מיוחדים הן מבחינה ארגונית והן מבחינת הלקוחות שלו. לכן, הנפקת תוכנת CRM שתתאים רק לארגון תייטיב עם הארגון ועם קשרי הלקוחות.
לעומת זאת, ארגון קטן בהחלט יכול להסתפק בתוכנת CRM אינטרנטית דרכה הוא יכול להטמיע נתונים ולחקור את התנהגות לקוחותיו בצורה טובה. גם מבחינה כלכלית, עדיף לארגון קטן להשתמש בתוכנת CRM אינטרנטית ולחסוך בעלויות.