חבר ילדות שלי, בחור בשם גיא מתעסק בתחום הנדל"ן , בצהרי יום רביעי שוחחנו בטלפון ואחרי שיחת ההתעדכנות השבועית (אתם יודעים, ילדים משפחה וכ'ו) גיא שאל אותי : אוקיי אסף אני מתעסק בתיווך מגרשים ובתים, אני עובד מול אוכלוסיה פרטית ומול אנשי עסקים בתחום, כיצד אני יכול לשווק את העסק שלי ברשת ?
נכון, אני יודע ששאלה זו אינה מתייחסת לשיווק רשתי על פני השטח, אך למעשה גם המרשתים מבינכם וכל בעל עסק באשר הוא, חייב לשווק, פלח השוק שלכם צריך להכיר אתכם ולדעת שאתם מחזיקים את המפתח לפתרון הבעיה שלהם.
כל זה נעשה ע"י שיווק נכון בכל תחום בו תפעלו על כוכב הלכת שלנו.
למעשה אנו עוסקים בשיווק ומכירות מיום שנולדנו, מרגע שיצאנו מרחם אימנו שיווקנו את עצמנו, לדוגמא : תינוק שבוכה "מוכר" את הרצון שלו לאכול, לישון.
ילד שמושך בשרוול אימו, "משווק" את רצונו לעשות X או Y .
אנו משווקים וממתגים את עצמנו בראיונות עבודה, בפגישות רומנטיות, ובונים לנו תדמית מסוימת אל מול החיים והסביבה בה אנו מתנהלים. יש משמעות עצומה לכך במיוחד בעולם העסקים.
אז כיצד לשווק ולמתג את העסק של גיא ברשת, עסק בתחום הנדל"ן.
התשובה אותה תקבלו מיד היא בעצם מה שאני מלמד היום בתחום השיווק הרשתי, מה שנכון לגבי כל תחום עסקי והוא : דע למתג את עצמך כדמות מובילה בתחום בו אתה עוסק.
מה שחשוב זה קודם כל אתה, ורק אח"כ המוצר או השרות שלך
בקיצור : גיא צריך "למכור" את עצמו וע"י כך למגנט אליו לקוחות באופן אוטומטי !
וכיצד לקוחות יתמגנטו אליו ?
ובכן תחשבו על עצמכם לרגע, נכון שהייתם רוצים לעבוד עם המומחה בתחום שבו אתם עוסקים, אם למדתם עריכת דין, עיצוב פנים, או כל תחום אחר נכון שהייתם רוצים להיצמד למומחה הכי גדול בתחום.
כולן רוצות ללכת למנתח הפלסטי הכי טוב בעיר, להצגה הכי טובה, ולצאת לבלות במקומות הכי ממותגים שיש. זוהי עובדה !
אנו מוכנים לשלם ממיטב כספנו לעיתים פי ארבע וחמש רק בכדי לקבל את שירותיו של מומחה כזה או אחר.
מהצד השני כשאתה הכי טוב בעיר, למחירים שלך אין משמעות, אתה יכול לגבות פי שניים ממתחריך ולקוחות יגיעו וישלמו כי אתה המומחה. !
והנה החלק הכי טוב... אתה לא באמת צריך להיות הכי טוב, כי להיות הכי טוב זה דבר יחסי,ובד"כ אלו הן פשוט דעות של אנשים איתם אתה בא במגע, הרי תמיד יהיה מישהו יותר מתקדם.
העניין הוא כיצד אתה נתפש בעיני לקוחותיך, וכיצד אתה נתפש בעיני עצמך.
אז כיצד לעשות זאת ?
הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמך כמומחה היא פשוטה : עליך להיות בעל ערך כלפי לקוחותיך, לתת להם מבלי לבקש תמורה .
אתם בטח שואלים את עצמכם , מה זאת אומרת ללא תמורה, וממה אתפרנס ?
ובכן... כשאני אומר לתת ללא תמורה אני מתכוון שעליכם לתת מידע חיוני לפלח השוק מולו אתם עובדים
ובכך לחזק את היחסים שלכם ולמצב אתכם כמומחים בתחום.
כששוחחתי עם גיא על העניין, ייעצתי לו לכתוב מאמר בו הוא פורש את 5 הטעויות שאנשים עושים כשהם קונים נכס בתחום הנדל"ן
דוגמא אחרת תהיה כתיבת מאמר על הסודות הגדולים בתעשיית הנדל"ן וכיצד תוכל לחסוך מיליונים בקנית נכס כזה או אחר...
בפרסום המאמר ברשת צריך להתייחס למילות המפתח החשובות בתחום הנדל"ן, כך שברגע שמישהו עושה חיפוש ברשת הוא ייתקל במאמר של גיא, ויקבל עצות כיצד לחסוך, ולהרוויח כסף בתחום הנדל"ן.
הנקודה היא : גיא לא צריך לפרסם את מחירי הקרקעות או הבתים, את מיקומם ואת פריסת התשלומים הטובה שהוא נותן ללקוחותיו, גיא מקדם את הערך שלו ע"י המידע אותו הוא חולק , ובצורה זו "מושך" אליו קונים חמים ולקוחות פוטנציאלים שמחפשים להשקיע היום.
לסיכום : הערך אותו אתה נותן הוא מידע חשוב ואטרקטיבי לפלח השוק שלך, כך אתה יוצר מגע ונהיה הבחור מולו כולם רוצים לעבוד, אתה המומחה בחזית, המוצר והשרות שאתה משווק באים בסוף.
באופן אישי אינני מבין בתחום הנדל"ן , אך אני יודע שאם הייתי קונה שטח או בית הייתי מחפש מידע שבעזרתו אוכל לקבל את התשואה הכי טובה על ההשקעה שלי, בכדי לעשות החלטה נכונה.
ובגלל שנתקלתי במאמר של גיא, וראיתי את תמונתו עם קישור לאתר שלו, הבנתי שמדובר במומחה בתחום ועוד אחד כזה שנותן לי ערך מבלי להכיר אותי , באופן אוטומטי גיא ממותג אצלי לטובה
כך בונים עסק מנצח, זו הסיבה שאני ממליץ בחום על רכישת ידע בתחום השיווק, והמיתוג האינטרנטי שהוא כלי מנצח לחשיפה מול קהל רחב בפלח בשוק שלכם.
לקבלת טיפים חינם בתחום :
http://www.asafmmm.com