שמי אבי, ואני עוסק כבר מספר שנים בשיווק באינטרנט, שיווק רב שיכבתי ותכניות משתתפות ברווחים.
התחלתי את דרכי בתוכניות שונות בעבר כשעדיין לא היו מודעים לעוצמה של האינטרנט והיינו מחתימים אנשים על טפסים ומגייסים אנשים לתכניות באמצעות חוגי בית וכנסים.
כיום אנו בעיצומו של תהליך שחושף בפני אוכלוסייה רחבה (שהיו ברובם סקפטיים מאוד לגבי כל הנושא של שיווק רב שיכבתי) את העוצמה הכלכלית וההיגיון שעומד מאחורי התכניות השונות. בסדרת המאמרים אציג בפניכם את תכנית השותפים החזקה והריווחית ביותר כיום . בכוונתי להציג לכם את התכנית בסדרת מאמרים שבהם אסביר את העקרונות העיקריים של התכנית ואת המנגנונים שמאפשרים להרוויח כסף והרבה.
בשלב ראשון, אני רוצה להבהיר נקודה חשובה מאוד לפני הצטרפות לכל תכנית שקיימת באינטרנט, ולשם כך אסקור בקצרה את תולדות השיווק הרב שיכבתי עד לתכניות המשתתפות ברווחים. אנשים נוטים להיות מאוד סקפטיים וחשדניים לגבי שיווק רב שיכבתי, ואני לא מאשים אותם על כך, כי בעבר היו לא מעט מקרים של חברות שהחתימו אנשים על מסמכים ומכרו להם חלומות תמורת הצטרפות לתכנית מסויימת שבה הם נדרשו לשלם סכום מסויים ועבור כל צירוף של חבר נוסף לתכנית, הם יקבלו סכום מסויים וכך גם עבור החברים שהמצורפים שלהם יביאו. שיטה זו זכתה לשם "פירמידה" (כמו שכולכם בוודאי מכירים), בזכות המבנה הגרפי שצירוף החברים יוצר.
הבעיה העיקרית עם השיטה, שכמובן גם אינה חוקית, היא שמאחורי מנגנון התשלומים לחברים הוותיקים, בעצם לא היה כלום, לא ארגון, לא מוצר ולא שירות כלשהו שנותן את הזכות לחלוקת רווחים לחברים, ומה שבעצם איפשר את התשלומים השוטפים לחברים הוותיקים, היה הצטרפות חברים חדשים לתחתית ה"פירמידה". לעומת זאת, חברות יצרניות בינלאומיות גדולות מאוד, השכילו לנצל את היתרונות של המבנה הארגוני, כדוגמת ה"פירמידה", על מנת לשווק את מוצריהן ברחבי העולם בעלויות מינימליות. יש לציין שקיימות מספר חברות גדולות שנסחרות בבורסות בעולם שכל ההכנסות שלהן נובעות משיווק רב שיכבתי של המוצרים שלהן.
הרעיון המרכזי שעומד מאחורי השיווק הרב שכבתי הוא שהחברים המצטרפים לרשת השיווק של החברה, הם בעצם גם הצרכנים של המוצרים של החברה וגם משווקים את המוצרים ללקוחות אחרים.
שימו לב להבדל העצום בין השיווק הרב שיכבתי לבין שיטת ה"פירמידה" ההיסטורית - מאחורי רשת השיווק קיים ארגון יציב שמוכר מוצרים אמיתיים, בעוד שבשיטת ה"פירמידה" ההיסטורית מכרו "אוויר". שיטת השיווק הרב שכבתי פועלת באופן הבא:
כל חבר המצטרף לרשת מחוייב לרכוש סדרת מוצרים בסיסיים של החברה על מנת להשתמש במוצרים בעצמו או לצורך הצגת המוצרים בפני לקוחות פוטנציאליים. בעת הצטרפות החבר לרשת השיווק של החברה הוא פועל בשני כובעים, כלקוח של החברה ומשווק של החברה.
עבור כל מוצר שהחבר מזמין מהחברה הוא מקבל עמלה מסויימת שמשולמת לו במועד קבוע או משמשת כזיכוי לרכישת מוצרים נוספים בעתיד.
צירוף החבר לרשת יכול להיעשות רק על ידי חבר קיים ברשת, שמזמין אותו להצטרף לרשת, וברגע שהחבר החדש מצורף, הוא משוייך לחבר שהביא אותו.
עבור כל צירוף של חבר חדש לרשת, בדרך כלל החבר הקיים יקבל סכום מסויים חד פעמי עבור צירוף החבר לרשת ויהנה מעמלות המחושבות כאחוז מסויים מסכום הרכישות שהחבר החדש יזמין מהחברה הראשית.
לאחר שהחברות הבינו את הפוטנציאל הגלום במבנה הארגוני מסוג זה, הן החליטו להתקדם צעד אחד קדימה וליצור תכניות משתתפות ברווחים.
המבנה הארגוני של התכניות המשתתפות ברווחים הוא אותו מבנה כמו השיווק הרב שכבתי ומנגנון העמלות לחברי הרשת הוא אותו מנגנון אך ההבדל העצום הוא שהחברה משתפת את כל חברי הרשת ברווחים היומיים שלה, שמגיעים היישר לחשבון החבר מדי יום. לאחר שסקרנו מעט את ההיסטוריה של שיטות השיווק השונות יהיה לנו קל יותר להבין את התכניות החדשות שקיימות היום ברחבי האינטרנט ולהצטרף אליהן עם קצת יותר ביטחון וידע.