כאשר אנו ניגשים ובוחנים בצורה מעמיקה את ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגית המידע. אנו מזהים את הירידה הברורה בכוחם של קישורים נכנסים ככלי לקידום אתרים ברשת. חברות קידום אתרים המתמחות במחקר רשת. מדווחות כי, חלו שינויים רבים בצורה על פיה מנוע החיפוש של גוגל בוחן ומתייחס לכול קישור נכנס. אם בעבר המנוע של ענקית החיפוש נהג פשוט לספור כול קישור נכנס בהצבעה של אתר Y על אתר X. כיום המצב שונה מאוד, בגוגל הבינו את הבעייתיות הרבה שיש בשיטת הספירה הפשוטה ופיתחו בצורה אבולוציונית יש לומר אלגוריתם חכן יותר שמתייחס ללא פחות מ-200 משתנים בזמן קביעת איכותו של קישור. אז עולה השאלה מה עלינו כבעלי אתרים לעשות על מנת לקבל תנועה טובה של קישורים נכנסים לאתרינו? במאמר זה ננסה להסביר בקצרה את הרעיון המרכזי שעומד מאחורי אסטרטגיית הקישורים החדשה.
רקע כללי על מנוע החיפוש המופלא של גוגל
אם היו שואלים אותי גוגל הביאו לנו הגולשים את אחד הפלאים הנהדרים. מנוע החיפוש של גוגל תוכנן בשנת 1997 ומאז פרח והביס מנועים טובים הרבה יותר ששלטו בשוק החיפוש. גוגל עשו זאת בעזרת רעיון גאוני. מנוע חיפוש חכם- שיודע לתת לגולש תשובה מדויקת ביותר לשאלות החיפוש אותן הוא הקליד. מנוע החיפוש של גוגל בנוי להתייחס למספר רב של פרמטרים בזמן חישוב איכות של קישור נכנס. אחד הפרמטרים הוא ציון ה PR אותו ניתן גם לזייף. אסטרטגיות קידום אתרים ישנות גרסו כי יש להכניס כמה שיותר קישורים לאתר אינטרנט על מנת לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. מצב זה השתנה מאוד. כיום, מנוע החיפוש בוחן לעומק כול קישור נכנס ומעריך כול קישור בנפרד. כחלק ממנגנון הערכה של מונע החיפוש תכננו המהנדסים אלגוריתם גדול המכיל מעל 200 משתנים שקובעים את איכותו של כול קישור נכס.
אסטרטגיות מתקדמות ללכידת קישורים איכותיים
קידום אתרים מקצועי אינו חלק מתעשיית החלפת הקישורים המסורתית והלא מפותחת. חברות קידום אתרים מודרניות חייבות לאמץ לעצמם גישה שונה. קידום אתרים מקצועי ייתכן רב בסביבה יצירתית, חרוצה וחוקרת. אין קידום אמיתי ומקצועי בלי מחלק מחקר שבוחנת כול נושא לעמוק על ידי שאלת שאלות ועריכת עבודת מחקר מקצועיות. חברת קידום אתרים מקצועית תבנה אסטרטגיה מתאימה לכול לקוח בצורה זאת תגיע זרימת קישורים טבעית ואיכותית לאתר המקודם. בזמן בניית תוכנית קישורים אנחנו חייבים לחשוב בתורה אסטרטגית. לבחון מי קהל המטרה של העסק מהקודם ומה הם ההתמחויות של אותו עסק. לאחר שהגדרנו מי ומה . נוכל לגשת לתכנון אסטרטגיית הפעולה שתכלול : התמחות נישה – מיתוג- שיתוף וניצול כוחה המלא של רשת ה- WEB2.0 . אינטראקציה היא שם המשחק . אומרים שהתוכן הוא המלך. זה נכון אבל ללא שיתוף חופשי ואמיתי כולם יפחדו להשתמש בתוכן האיכותי שלך ובצורה זאת התוכן לא עובר ידיים ואין קישורים נכנסים. (קיימת דרך נוספת להעריך תוכן איכותי כמקור משיכה ). לסיכום תהיו יצירתיים, ואינטראקטיביים זכרו בני אדם הם חייה חברתית אינטראקציה היא חלק בסיסי בחיינו. נצלו זאת ותנו שירות טוב ללקוחותיכם.
בהצלחה!