10 דרכים פשוטות לקדם אתר בגוגל:
לאחרונה שמתי לב שהרבה אנשים מחזיקים אתר אינטרנט, בין אם זה בלוג, או אתר של עסק קטן, או אתר שבו מוכרים דברים. הבעיה היא שרבים מבעלי העסקים הללו לא יודעים לדאוג לכך שהאתר יהיה רלוונטי לגולשים, הכוונה היא לכך שהאתר כן קיים, אבל נמצא בעמוד 100 בתוצאות החיפוש או בעמוד 3 בתוצאות החיפוש, כאשר בעצם אין שום הבדל בין עמוד 3 לבין עמוד 1000, לשני העמודים הללו, לא נכנס אף גולש אחד.
החלטתי לקבץ רשימה של עשר דרכים בסיסיות וחשובות ביותר, שבעזרתן ניתן לקדם ולשווק אתר אינטרנט, כך שיגיעו אליו גולשים. בהצלחה לכולם:
1. תבינו את התחום שבו אתם נמצאים- אם אתם משרד פרסום ומתחרים בשוק מאוד מאוד תחרותי, סביר להניח שאתם זקוקים לאתר אינטרנט רציני ומושקע, וככל הנראה תצטרכו להחזיק אדם או חברה שמתמחים בנושא קידום בגוגל של אתרים.
2. תחליטו כמה כסף\ זמן אתם יכולים להשקיע בקידום האתר, האם זה שעתיים ביום או שעה ביומיים או שעה בשבוע. העיקר שתקדישו לנושא פרק זמן קבוע ועקבי. קידום אתר זה משימה לטווח ארוך מאוד, אתר לא מתקדם בשבוע או בחודש, צריך לעבוד על זה כל הזמן.
3. כתבו מאמרים מקצועיים וטיפים בנושא ההתמחות שלכם. אם יש לכם חנות משקפיים,
תכתבו מאמרים בנושא האופטיקה ותסבירו בשפה פשוטה ומובנת לכולם דברים כמו: מה צריך לדעת כדי לקנות משקפיים, איך בוחרים חנות משקפיים, כמה צריכים לעלות משקפיים ואיזה סוגי משקפיים יש, אם אין לכם זמן לעשות את זה.
4. תיכנסו לפורומים ובלוגים שעוסקים בנושא ההתמחות שלכם. שוב, אם יש לכם חנות משקפיים, היכנסו לפורומים רפואיים בנושא ראיה, משקפיים, ניתוחי לייזר, עדשות ודברים דומים. הרעיון הוא להיות תמיד בקרבת הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, לעזור להם ולהראות עד כמה אתם מקצועיים ומבינים בתחום הזה.
5. תפתחו כרטיס חבר ותהיו משתתפים פעילים ברשתות חברתיות. אין מה לעשות, מוקד הפעילות החברתית וגם ככל הנראה העסקית עובר לפייסבוק, טוויטר וכל הרשתות האחרות, אם אתם לא שם, ככל הנראה המצב שלכם לא טוב.
6. תכירו בצורה מעולה את המתחרים שלכם, אם אתם חנות משקפיים, אז תעקבו ותפנימו מה עושות החברות הגדולות בתחום הזה, כמו אופטיקנה או רשתות מובילות אחרות. תעשה את מה שהן עושות, אין שום דבר פסול בלעקוב אחרי המתחרים, הם יבינו את זה ואפילו ייקחו את זה בתור מחמאה. תבינו למה הם המובילים בתחום, ומה אתם יכולים לעשות כדי להיות שם.
7. תהפכו את האתר שלכם למעניין עבור הגולשים. בעלי אתרים רבים מנסים להפוך את האתר לנוח עבור מנועי החיפוש, אך זו טעות, ברגע שהאתר יהיה נוח לגולשים ונגיש להם, גם מנועי החיפוש יאהבו אותו. תמלאו תוכן רלוונטי בשפה ברורה ופשוטה, תרשמו את הפרטים שלכם בכל אחד מדפי האתר, כדי שהגולשים יוכלו ליצור איתכם קשר בקלות ולא יצטרכו לחפש אתכם ברחבי האתר. תנו לדפי האתר שמות ברורים, כאשר דף הבית הוא חובה, זה עוזר לאוריינטציה. לא יותר מדי דפים וקישורים- אל תבלבלו את הגולשים, הם יעזבו את האתר וילכו לאחד אחר.
8. תדאגו לשלב את מילות המפתח שלכם בכל עמודי האתר. אם אתם חנות משקפיים, תדאגו לבחור בעזרת הgoogle adwords את מילות המפתח שיכולות להיות רלוונטיות בשבילכם ולשלבן בכל אחד מעמודי האתר. באתר של חנות משקפיים, אפשר לשלב את המילים: אופטיקה, משקפיים, משקפי ראיה, חנות משקפיים, בדיקת ראיה ורבות אחרות.
9. תדאגו להשיג קישורים נכנסים מאתרים אחרים. הכלי העיקרי שבעזרתו גוגל מדרג אתרים, הוא כמות הקישורים הנכנסים שיש לאתר הספציפי מאתרים אחרים. גוגל רואה בקישור נכנס כהמלצה של האתר שמוציא את הקישור, על האתר שמקבל את הקישור. לכן חשוב להשיג כמה שיותר קישורים נכנסים לתוך האתר שלכם. הקישורים הנכנסים שלכם יהיו שווים יותר, אם יגיעו מאתרים הנחשבים לנייטרלים ובעלי סמכות. קישור נכנס מאוניברסיטת ירושלים למשל, יהיה שווה הרבה יותר מקישור נכנס מאתר פורנו. לכן, נסו להשיג קישורים נכנסים מאתרים רציניים. דרך טובה לעשות את זה, היא בעזרת המאמרים שכתבנו בסעיף 3, שלחו אותם לאתרים מקצועיים וסמכותיים כדי שיפרסמו אותם יתנו לכם קישור קרדיט.
10. תעבדו בשכל. האינטרנט הוא מהותי ביותר לקידום ושיווק העסק שלכם, אבל תהיו חכמים, אם אין לכם זמן להתעסק בשיווק וקידום האתר, אל תזניחו את זה, תיקחו משרד פרסום קטן ולא יקר שיטפל בנושא הזה בשבילכם. יש המון משרדי פרסום העוסקים באינטרקטיב וישמחו לדאוג לקידום ושיווק האתר בשבילכם.
תעבדו בחוכמה- אם אתם עסק מאוד רציני כמו שירותי קבורה למשל, כנראה שלא שווה לכם לפתוח קבוצה בפייס בוק, זה לא יתרום כלום. אבל אולי שווה לכם ליזום שיתופי פעולה עם אתרים הקשורים לנושא כמו: חברה קדישא או משרד הפנים או עורכי דין שמטפלים בצוואות, העיקר תעבדו בשכל. אם אתם רואים שאין לכם זמן, או רצון לעסוק בשיווק וקידום האתר בעצמכם, היעזרו במשרד פרסום או איש מומחה בנושא.
המון בהצלחה.