כדי לבצע קידום אתר במנוע חיפוש יש צורך לבנות את האתר בצורה מותאמת למנועי החיפוש או לבצע שינויים באתר. למנועי חיפוש יש מספר רב של קריטריונים בעזרתם מחושבת איכותו של אתר. לגוגל למשל, יש למעלה מ- 200 קריטריונים שונים שעוזרים לו לקבוע באיזה מיקום יופיע כל אתר בתוצאות החיפוש. אל דאגה, אין צורך לדאוג לכל 200 הקריטריונים כעת. חלק מהשינויים יכולים להתבצע על ידיכם כבר עתה על מנת לקדם את האתר שלכם. מובן שעל מנת לבצע קידום אתרים רציני ואפקטיבי, ניתן לפנות לקבלת שירותי קידום מחברה מקצועית.
שינויים בתוכן האתר
ככל שאתר מכיל תוכן איכותי יותר, כך הוא מקודם יותר. לכן משתלם לשים באתר כתבות ומאמרים מקצועיים ואיכותיים ככל האפשר. כדי למלא את האתר בתוכן איכותי אפשר:
§ לכתוב את התוכן בעצמך, ללא ייעוץ חיצוני. (פחות מומלץ)
§ לפנות לכותבים שיווקיים וקופירייטרים שיכתבו עבור האתר.
§ לשכור חברת קידום אתרים כדי לבנות תוכן שמותאם למנועי חיפוש. (אפשרות לא זולה)
מילות החיפוש הנכונות
כשמבצעים קידום אתרים לא ניתן לקדם את כל המילים בתחום משום שלכל אתר יש מאות ואלפי מילות חיפוש אפשריות אותן גולשים מחפשים. בכדי לבחור את המילים המתאימות ביותר, אנו משתמשים בכלים שונים ובסטטיסטיקות של האתר עצמו על מנת לקבל החלטה אילו ביטויי חיפוש הם הנפוצים ביותר והיעילים ביותר לשם קידום אתר, וכן אילו ביטויים יביאו את הגולשים האיכותיים ביותר, שגם יקנו את המוצר.
מבנה האתר
לכל אתר יש מבנה, מדף הבית הראשי, עבור לדפים פנימיים ועד אחרון הקישורים. כתוצאה מכך, נוצרת פירמידה המתחילה בדף הבית ונגמרת בדף הפנימי ביותר של האתר. ככל שדף של אתר קרוב יותר לראש הפירמידה, וקרוב יותר לדף הבית, כך החשיבות של דף זה עולה. דוגמה למבנה טוב הוא אם דף הבית מקושר ישירות לדפים החשובים ביותר באתר, והדפים הללו מקשרים לדפים חשובים פחות, וכו'.
קוד האתר
חלק חשוב בקידום האתר כולל שינוי בקוד האתר שמשפיע על קידומו ומיקומו במנועי החיפוש. חשוב לציין כי רוב החברות לבניית אתרים אינם בונות לפי קוד תכנות עבור מנועי החיפוש. לכן, גם אם חברה לבניית אתרים בנתה לכם אתר חדש, סביר להניח שיהיה צורך לבצע בו שינויי קוד על מנת לקדם אותו.
קישורים
רבים אינם מודעים לכך שאחד הקריטריונים על פיהם מקודם אתר במנועי חיפוש הוא כמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר. נאמר שב-50 אתרי ייעוץ אחרים באינטרנט יהיה קישור לאתר ייעוץ שאתם מקדמים. מנוע החיפוש ישים לב לכך ש-50 אתרים מקשרים לאתר ויגיע למסקנה שהאתר הזה הוא בעל עניין. או אז הוא גם ימקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות החיפוש בתחום.