אומרים שלפעמים העטיפה היא זו שקובעת האם המוצר יימכר או לא. אומנם לימדו אותנו לא להסתכל על העטיפה אלא על מה שבפנים, אך רובנו יודעים שאם העטיפה לא משהו, אז אנחנו לא נטרח בכלל להסתכל בפנים. זו הסיבה שאנו משקיעים בעיצוב מעטפת יפה ונעימה, גם כשאנו חושבים שמה שיש לנו ביד, יכול להימכר בגלל אופיו ואיכויותיו.
אחת הדוגמאות הקלאסיות לכך שמעטפת חיצונית מוכרת הרבה פעמים את המוצר, הוא עיצוב חלונות ראווה. כדי שאנשים ייכנסו לחנות שלנו לא מספיק שהמוצרים שנמכור יהיו איכותיים, גם לא מספיק שנהיה שירותיים במידה שלא תיאמן או שהחנות תהיה מסודרת להפליא, אנו צריכים שיהיה לנו משהו שיזמין את הלקוח הפוטנציאלי להיכנס לחנות, הדבר הזה הוא חלון ראווה מעוצב ומאורגן בצורה יפה.
דוגמא נהדרת לכך היא כמובן חנות בגדים. אם תלכו ברחוב תוכלו לראות כיצד רוב האנשים מביטים בחלונות ראווה של חנויות בגדים. הם בוחנים מה שיש לחנות להציע, האם הבגדים נראים להם, האם הצבעים והדגמים הולמים אותם. אם חנות בגדים יש לה חלון ראווה מבולגן, אם זה בגדים זרוקים ואם זה ללא אור או בצבעים כהים, ייתכן מאוד שאף אחד לא יביט על החלון ולא יכנס לחנות. ללא חלון ראווה מעוצב קשה מאוד לדעת, האם הבגדים מתאימים לנו או לא.
דוגמא אחרת בולטת לחשיבותו של חלון ראווה הוא חנות ספרים. כאן מדובר על חשיבות כלכלית שיווקית יותר מאשר עיצובית. כידוע לא אחת אנו קונים ספר, לא דווקא על פי מה שאנחנו שמענו שטוב או קראנו עליו אלא על פי אינטואציה, אנו רואים ספר ורוצים אותו. לכן ספרים שמסודרים בחלון ראווה יכולים להימכר טוב יותר מספרים שנמצאים אי שם במדפים. אם אנו רוצים להרוויח, רצוי שבחלון הראווה נשים ספרים שאנשים יכירו או ירצו לקרוא ולא ספרים שאיש לא שמע עליהם.
עיצוב חלונות ראווה הוא מקצוע מתחום העיצובים. תחום זה כולל שלל סוגי עיצוב, עד אשר נדמה שלא השארנו חלק אחד מחיינו ללא מעצב שיכול לסדר אותו. עיצוב חלונות ראווה הוא עוד אחד מהתפקידים, אשר לכאורה נדמה שחשיבותם איננה גדולה ולא משמעותית, אך האמת היא, שאם נדע למכור את העטיפה החיצונית יהיה לנו קל יותר למכור את מה שיש לנו בתוך החנות.
אתר תגובות הוא אינדקס עסקים ואתרים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.