בשנים האחרונות תחום קידום אתרים הפך לנפוץ כל כך עד שנדמה שכל ילד מניח על ראשו הכובע עליו הכותרת - אני יודע לקדם אתרים ומתחיל אף לחפש לקוחות בתחום ובעצם, מדוע לא?
על פניו נדמה כי תורת קידום האתרים אינה מסובכת במיוחד. צריך לדעת לשפר ולכתוב היטב את תגיות המפתח - כותרת, תיאור ומילות מפתח (שגוגל הודיעו לאחרונה באופן חצי רשמי שהם כבר לא מתייחסים אליהן), לארגן היטב את העמוד המקודם בכותרת, כותרת המשנה, לוודא פיזור מילים נכון ו... להביא כמה שיותר קישורים אם על ידי החלפת קישורים עם אתרים אחרים, אם על ידי פרסום מאמרים כמו באתר זה ואם על ידי כתיבת בלוגים ברחבי הרשת.
סביר להניח שמי שיעשה את הדברים הנ"ל בדרך המיטבית יצליח לבצע קידום אתרים באופן סביר לחלוטין, להגיע לשולי התחרות ואולי אף להביא את האתרים המקודמים במילים וביטויים לא תחרותיים במיוחד אל העמוד הראשון.
קידום אתרים, כמו בכל תחום, הוא לרוב 90% טכניקה ועוד 10% מיומנות. כאמור, ברוב המקרים הטכניקה עשויה להספיק, אולם כאשר מדובר במקרה "בעייתי" או בתחום קידום האתרים, במילים וביטויים תחרותיים במיוחד, כאן אמורים לבוא לידי ביטוי המקצועיות והניסיון של המומחה.
מקצועיות זו נרכשת בהרבה שעות של מחקר, קריאה מרובה, החלפת מידע עם אנשי מקצוע נוספים, ניטור השינויים שגוגל מכניסה באלגוריתמים שלה ואולי הכי חשוב, ביצוע מתמיד של ניסויים ורכישת ניסיון מצטבר.
כמו בכל מקצוע, כך גם בתחום קידום אתרים, הניואנסים הדקים הם אלו שעושים את ההבדל - הם אלו שמבדילים בין טכנאי למקצוען, בין זה שיודע לבצע את העבודה לבין המומחה.
כאשר לקוח מתעניין באשר לחברת קידום אתרים, הוא מפעיל מספר שיקולים: המלצות, התרשמות אישית ומקצועית מהחברה/איש מקצוע, מחיר וכן הלאה. מומלץ לו גם לבדוק עד כמה המילים והביטויים עמן הוא רוצה להופיע גבוה ככל הניתן עם האתר שלו הן תחרותיות ולנסות ולהתרשם האם אותו איש מקצוע, האם אותו מקדם אתרים אכן הוא טכנאי או מומחה. לפעמים לא צריך מומחה, אבל לפעמים כן.