אבחון פסיכו דידקטי הינו אבחון המשלב בין ההיבטים הפסיכולוגיים להיבטים הדידקטיים ומאפשר קבלת תמונה אבחונית רחבה. בעזרת אבחון פסיכודידקטי נבדקות השפעות קוגניטיביות ורגשיות על תהליכי הלמידה של המאובחן. בנוסף בודק אבחון פסיכודידקטי את הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילד. במסגרת אבחון פסיכו דידקטי ניתן לבדוק את מנת המשכל של הילד. כמו כן, אבחון פסיכודידקטי בוחן את תפקודו הרגשי של הילד על מנת לבדוק האם מקור הקשיים בלמידה נובע מקושי רגשי או מליקוי למידה.
אבחון פסיכודידקטי בודק קשיים בתחומי הלמידה השונים, בהם כתיבה, הבעה, קריאה והבנת הנקרא. אבחון פסיכו דידקטי בוחן גם סיבות אפשריות להיווצרות הקשיים בתחומי הלמידה וכן מסייע לאיתור דרכים בעזרתן יוכל הילד לעקוף את הקשיים השונים. לאחר ביצוע אבחון פסיכו דידקטי ניתן לבנות תוכנית טיפול מתאימה עבור הילד וקשייו.
כאשר קיים חשד כי לילד יש בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. על מנת לאבחן בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע אבחון T.O.V.A. אבחון זה מסייע לגילוי בעיות קשב וריכוז ומאפשר גם בדיקת יעילותו של טיפול תרופתי בבעיות אלה. בחלק הראשון של אבחון קשב וריכוז נבדקת התמדת קשב מצד המאובחן, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה. חלק זה של אבחון קשב וריכוז מיועד לגילוי התנהגות המאפיינת בעיות קשב וריכוז. חלקו השני של אבחון קשב וריכוז מיועד לחיזוק מהימנות התוצאות שעלו מהחלק הראשון. בתום התהליך ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי של המאובחן וכן לגלות האם תוצאת המבחן מעידה על אפשרות לקיומה של תסמונת ADHD. בתום התהליך מתקבלת החלטה בנוגע לצורך לבצע שנית את המבחן עם ריטלין.
מכון כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.